Kropp och själ

leslita.blogg.se

Måntecken- Kräftan

Publicerad 2010-03-04 19:35:17 i Andlighet,

Kommer ni ihåg att jag skrev om Måntecken? Alla vet sitt stjärntecken den är med få människor håller koll på sitt måntecken. Kanske för att det är ganska svårt att ta reda på. I en bok som min kompis har så var jag tvillingarna och enligt denna hemsida som jag fick ett tips om så är jag Kräfta :) Men testa och se vad du blir för måntecken! Du måste veta födelsedatum och klockslag för att det ska bli rätt.

En person som är född 5/9 - 1988 kl. 2:15 är Kräftan i månen.

Kräfta måntecken

Om Kräftan

Kräftan är känslig och mottagliga för intryck. Deras mottaglighet gör att deras sinnestämningar kan växla snabbt. De är samtidigt reserverade och ibland rädda för att vissa upp sitt stora känsloregister. De har ett stort behov av att ta hand om andra, de bryr sig och fäster sig lätt vid andra, är försiktiga och mjuka. De är ofta beroende av bekräftelse på att de duger och de har ibland problem med självförtroendet eller att de tar sig själva på ett lite för stort allvar.

Kräftor behöver trygghet och skaffar sig det genom att ha ett ombonat hem, omger sig med mycket saker eller håller fast vid gamla minnen. De älskar god mat, är oerhört fantasifulla och de är fulla med idéer och inre bilder. De har mycket gott minne och har svårt att släppa ifrån sig vare sig vänner, älskade, saker eller en idé.

Kräftan kan ofta visa sig upp ett kallt och hårt yttre men detta är bara ett skal och innerst inne flödar känslorna, den känsliga kräftan är bara rädd för att bli sårad eller för att känna sig otrygg. De tar sällan första steget utan avvaktar och väntar på att den andre skall ta initiativet. Trots reservation och blyghet så gillar kräftan att stå i centrum. Om den får rätt uppmärksamhet kan kräftan då krypa ut ur sitt skal och blomma upp, skratta och visa upp en mycket spontan sida.

Kräftan är mycket romantisk, godhjärtad och oftast en väldigt bra förälder. Kräftan är försiktig i kärlek för att inte bli sårad. Kräftan söker efter ett varaktigt förhållande och när de väl inlett ett förhållande gör den allt för att hålla fast vid sin partner.

Lämpliga yrkesval: Allt där de får sköta andra, ex. sjuksköterska, lärare, kurator, eller yrken som har anknytning till sjön, ex. fiskare.

Känsligaste kroppsdel: Bröstkorg.

Kräftans bra egenskaper

Starka föräldrainstinkter
Vänlig och omtänksam
Mycket romantisk och sexig
Ekonomiskt och huslig
Har en livlig fantasi
Är tillgiven, trogen och beskyddande som partner

Kräftans mindre bra egenskaper

Hyperkänslig och lättstött
Ganska ombytlig och lynnig
Osäker och slarvig
Kan bli en klängranka
Hemlighetsfull och sluten
Kan vältra sig i självömkan

För övrigt är jag Jungfru som Stjärntecken.

Länk:astroguide

Tidigare inlägg: Måntecken

Lämna gärna en kommentar vad du fick för tecken och ifall det känns som att det "passar in" ?

Kommentarer

Postat av: Madde

Publicerad 2010-03-04 20:37:00

Blev samma måntecken som du men det stämde inte alls på mig. Vilket fall, hittade hit då jag läste en del om yoga. Jätte intressant och mysig blogg du har!

Postat av: mysecreti

Publicerad 2010-03-04 21:05:48

Jag är kräfta :P

Postat av: Räven

Publicerad 2010-03-05 20:24:19

Haha samma också! Det stämde jättebra på mig faktiskt, förutom yrkesvalen då ;) Är också jungfru, född 26e.

Postat av: mysecreti

Publicerad 2010-03-06 09:19:10

SV: Ja det gjorde det :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild