Kropp och själ

leslita.blogg.se

Kinesiska hälsokulor

Publicerad 2010-01-22 09:26:47 i Alternativmedicin, Kinesisk Medicin,

Godmorgon kära läsare! Jag börjar tio idag :) kort lektion och i eftermiddag har jag en kund här hemma. Hon har beställt en aroma inpackning. Nu tänkte jag berätta lite om dessa kineiska kulor som jag fått frågan om innan.



Vad är det? Det är alltid två stycken som kommer i samma ask. De är tillverkade i ett hårt material och har en bjälra inom sig. Så de ger ifrån sig ett ljud. De finns i alla färger och mönster men är alltid runda. De har en liten tyngd.

Hur fungerar dem?
Man ska hålla dem i ena handen och rotera runt dem, byta plats med varandra. När man lärt sig att behärska denna teknik med båda handflatorna och åt båda riktingarna så kan man försöka att rotera dem utan att de rör vid varandra.

Vad är hälsokulorna till för?
Det finns akupunktur punkter i händerna som stimuleras, man balanserar yin och yang i kroppen, stressar ner, man vitaliseras till både kropp och sinne, blir lugn, helande, bra för det motoriska och rörligheten i fingrarna, bra för darriga händer, ryggen, sömnlöshet, ledvärk och tennisarm. 



Jag tycker mest bara att de är vackra och att det är roligt o testa lite. Kan ju säkert hålla med om att det är bra för fingerfärdigheten men det andra vet jag inte.

Vad tror ni? Äger du ett par kulor?

♥Läs mer: Kinesiska hälsokulor, stresskulor,

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2010-01-22 10:27:15

Hmm... jag har en sån där ask i Shurgardförrådet någonstans. Hade helt glömt bort dem....

Postat av: Jasmine

Publicerad 2010-01-22 19:34:16

Hej, hur är det?

Kika gärna förbi min blogg och lämna en kommentar om du vill! :-)

Postat av: arkdunexq

Publicerad 2012-10-16 04:40:04

It's an awesome post in support of all the web users; they will obtain benefit from it I am sure.|

Svar: Thank you. Yes i hope that people that are reading my blog like my tips. Than you for your comment.
Leslita

Postat av: btldogi

Publicerad 2012-10-16 05:00:11

Ay uvuvome awunudis ehutoc sihev, ehiriyi le zukuyo tavu ureto kusixexaga kefonati!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild