Kropp och själ

leslita.blogg.se

Söndagsmys- bakning

Publicerad 2010-02-22 10:00:33 i Recept,

Igår var en skön söndag. Jag gick upp hyffsat tidigt, körde ett yoga/core pass som jag har träningsvärk efter nu. Sedan åt jag en regäl frukost. Gjorde en ansiktsmask och rengjorde hyn. Sedan var jag ute och promenerade en liten sväng. Var och handlade lite ingredienser som fattades för att jag fick sån lust att baka bröd! När jag väl var inne i affären såg jag att det var halva priser på mandelmassa och då blev jag väldigt sugen på att baka semlor också! Så jag gjorde det. Spenderade flera timmar åt att baka och ha det trevligt. Det blev riktigt bra! Helt otroligt bra för att vara Leslita, jag är ingen höjdare på baka. Men nu kan jag faktiskt sluta säga så, jag har blivit jätte duktig på att baka. Brödet blev helt perfekt. Hur gott som helst. Blev så nöjd! Sedan kollade jag på film och åt nybakat bröd och en semla till efterrätt! Mummma kardemumma. Looove semlor.

Här kommer bilder!!

Brödet jäser, Baka bröd, grahams, linfrön, solrosfrön,

Baka bröd, grahams, linfrön, solrosfrön,

Baka bröd, grahams, linfrön, solrosfrön,

Baka bröd, grahams, linfrön, solrosfrön,

Ljuvligt! Jag hade i vetemjöl, grahamsmjöl, olivolja, salt, linfrön, solrosfrön och sedan penslade jag med ägg och lade på lite pumpa kärnor. Det blev väldigt gott!

Och så här blev mina semlor.


Snyggt va? Hur många semlor har du ätit i år? Jag tror att jag vinner ;) Har ni bakat nått gott på senaste tiden?
Och har du något hemligt bakningstips?


*Läs gärna tidigare inlägg om liknande ämnen: Bakar bröd [Video], Annanaspaj, Cupcakes

Kommentarer

Postat av: lisa

Publicerad 2010-02-22 15:46:31

åh gud va härlig blogg du har!! :)

brödet såg ju inte lite gott ut!!

Postat av: lisa

Publicerad 2010-02-22 18:42:56

Tack för att du har BÖRJAT med att läsa mitt inlägg innan du kommenterar!

Postat av: lisa

Publicerad 2010-02-22 18:43:40

sv: ja, det lär jag lätt göra! :)

ja det gör jag! har gjort det nu i 3 år.

Ldb:s produkter är mycket bra! :)

Postat av: lisa

Publicerad 2010-02-22 20:07:26

sv: jo och det är ju dock tråkigt att de gör de! :(

asså bor du i frankrike på loven? :o

Postat av: jennifer

Publicerad 2010-02-23 16:34:29

vad gott brödet såg ut :D

Postat av: jennifer

Publicerad 2010-02-24 19:51:20

svar; ja precis :P haha nja

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2010-02-26 19:10:49

Hej hopp! Jag harvarit tokig på semla, ätit 4st mm gillar att pussa på den fluffiga grädden:) hur många har smaskat i dig? ps.tittar på Laila bakar mycket trevligt program, eller hur? Ciao amiga

Postat av: Lesly

Publicerad 2010-02-26 19:59:20

Hej Elisabeth! Kul att du lämnade en kommentar här :) Jag har tappat räkningen så många semlor som jag har ätit hehe det blir nog så när man bakar egna :$ Jag ska titta på Let´s dance nu. Men Lila bakar är också mysigt. Så hur är allt med dig annars? Kramar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild