Kropp och själ

leslita.blogg.se

Matinspiration- soppor

Publicerad 2010-04-04 13:24:42 i Recept,

Ett sparat inlägg med lite matinspiration får ni så länge, sedan ska jag överföra mina foton från MALLORCA resan och berätta allt roligt som hände :) Men jag måste gå och handla nu för mitt kylskåp är tomt! Hej, så länge!

pastasoppa

Soppa med spagetti, Kyckling och röd paprika.
Det är bara att koka ihop allt och krydda med chayannepeppar.

tomatsoppa

Tommat soppa med korv.

Gör så här: skala och skär tomaterna, koka upp med vatten, buljong. Skär upp korven (choriso) och låt koka med. Tillsätt cremefraiche och mixa soppan. Sedan kan man knäcka i ett ägg. Servera med bröd. (dessa rätter är ej GI godkända)

Smaklig måltid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild