Kropp och själ

leslita.blogg.se

Äpplen med Jordnötssmör

Publicerad 2010-04-24 11:19:13 i Recept,

Hej tänkte bara tipsa om skippy´s hemsida för er som älskar jordnötssmör. Det kan vara svårt att veta vad man ska göra med den. Visst på macka men då måste det vara vittt bröd och rostat annars blir det så torrt. Men här om dagen insåg jag att burken hade en hemsida utskrivet där de tipsade om recept. Självklart blev jag nyfiken och kollade in sidan. Hittade massa bra recept.
Äpplen med Jordnötssmör
Så i går testade jag ett: Äpplen med Jordnötssmör. I orginalreceptet hade de honungsjordnötskräm och gojibär tror jag att det är. Men jag ringlade över lite honung och strödde över russin. Testade även med kokosflingor. Blev förvårdnadsvärt gott. Fin kombination med surligheten i äpplena och den söta honungen. Väldigt snabbt och dessutom är det inte allt för onyttigt :) Skippys jordnötssmör är utan socker och med bra fetter.  Testa!

Äpplen med Jordnötssmör

Och så här blev mina! Fint va :) Vad brukar ni använda jordnötssmör till?


*Länk: Receptet,

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild