Kropp och själ

leslita.blogg.se

"Zappa bland böcker"

Publicerad 2009-09-09 20:30:13 i Sett,läst,hört,

*Klickbara bilder*

Idag kom lite böcker jag hade beställt; som är referenslitteratur till denna TCM kursen. Spänande. Den första boken som heter Kinesisk Medicin och är skriven av Suzanne Shönström har jag lånat på bibloteket innan men inte läst ut den helt, desutom var det längesedan. Jag har även en annan bok av samma författare som heter Från Akupunktur till Shamansim. Jag har nog nämn den innan här i bloggen om ni letar hittar ni bild ;)

Hälsans TAO är skriven av Fan Xiulan som är grundare till Biyun Qi gongen. Den handlar om akupressur, örtmedicin och om hur dem ser på kroppen i Kina.

Rubriken kommer ifrån att en klasskompis sa till mig i skolan att jag zappar bland böcker istället för att zappa på Tv:en, hahah det tycker jag var roligt. Jag är lite av en boknörd tycker dem flesta :)

Några nyinkommna böcker i eran sammling? Eller ett bra tips på en läsvärd bok?

Kommentarer

Postat av: lola

Publicerad 2009-09-10 08:20:26

gör det ? oke va kul . får la dra dit någon gång ju .. skit bra ser att dy ha köpt mineral smink, det mycket bättre ju, ska fan också byta snart allt mitt smink till det så jag väntar tills det vanligst ta slut så man kan köpa nu annars lite onnödigt och slänga dt gammla för det helt nytt fortfarande ju :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild