Kropp och själ

leslita.blogg.se

Om mig

Publicerad 2009-10-12 12:00:00 i Om Leslita,


 Hej och välkomna hit till Leslita.blogg.se.
Mitt namn är Lesly Valencia, jag är 28 år. Jag bor i Stockholm och jobbar inom media kommunikation. Jag är utbildad journalist med inriktning mot naturvetenskap och hälsa.
 
Kropp och Själ
Denna blogg har jag haft i många år vilket också märks på innehållet. Det finns inlägg från tiden då jag studerade hälsa och idrottsvetenskap. Jag jobbade på olika spahotell som spa-terapeut och massör. Där utvecklades mitt intresse för naturliga skönhetsprodukter och även i medicinsk form som exempelvis örters verkan. Jag har fortfarande ett stort intresse för både fysisk och mental hälsa. Jag har läst mycket om Ayurveda, Traditionell Kinesisk medicin, Wicca och Indianer då spirituella kulturer alltid har fascinerat mig. 

 
 
Journalistik
År 2010 upptäckte jag att jag inte ville jobba inom Spa eller friskvårdsbranschen och bestämde mig för att följa drömmen om att bli journalist. Jag visste nu också vilken min nisch skulle bli. Hälsa, vetenskap, biologifrågor och medicinsk forskning. Det ville jag skriva om! Jag flyttade till Stockholm, pluggade, tog examen vid Södertörns Högskola som journalist. Skrev en kandidatuppsats i biologi via Sveriges lantbruksuniversitet. Fick ut en dubbelexamen i journalistik och biologi. Jobbade ett tag som journalist. Det var riktigt roligt.

  

Dans och Cirkus 

Jag älskar att träna och är den som alltid vill testa på nya former av träning. Jag började med dans och yoga i olika former och testade poledance som jag blev riktigt duktig på. Från poledance testade jag luftakrobatik och hamnade i cirkusvärlden. Jag tränar nu akrobatik, akroyoga, handstående och flowarts med Stockholm Flow föreningen. Flowarts är när man dansar med olika Tools/redskap. Man kan också ha eld. Det jag har fastnat för inom flowarts är rockringar (hulahoop), flowwand/levistick och jonglering.

 Profilbild leslita.blogg.se

 För övrigt är jag en person med mycket tankar om livet och funderingar kring vart jag ska ta vägen härnäst. Jag spekulerar dygnet runt. Gillar att läsa poesi och romaner, citat och tänkvärda små texter.  Jag är den som ständigt längtar bort och har många mål och stop i livet. Jag tror inte att lycka är en plats eller ett mål utan ett sätt att färdas, man får lära sig att bära med den även om det är tungt och det viktiga är att inte tappa greppet...

  

Ni får ha en trevlig lässtund och en bra dag!
Om ni har frågor eller önskemål på inlägg/ämnen så är det bara att kontakta mig.

Mejl: [email protected]


Sociala Medier

Min Professionella Journalist-hemsida
LinkedIn
Youtube
Instagram: Leslita_V
 
 

Om

Min profilbild