Kropp och själ

leslita.blogg.se

Kina mat eller?

Publicerad 2009-11-25 17:06:11 i Kinesisk Medicin, Recept,

Visste ni att Chinese fortune cookies som har såna söta små budskap i sig är ett Amerikansk påhitt? Det finns inte ens i Kina traditionellt.


Och inte heller friterad banan med glass! Enligt kinesisk kost lära är det inte bra för kroppen att äta kalt. Speciellt inte efter maten. Det ska vara te före under och efter maten. absolut inget kallt. Nu när jag har läst Kinesisk kostlära så känns det ganska logiskt. Glass kyler ner oss och är ohälsosamt för kroppen anser kineserna. Trodde verkligen att det var asiatisk kultur men icke...

Visst kan man bli besviken? Visste ni detta?

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2009-11-25 23:11:40

jag har aldrig köpt fortune cookies. det känns spännande.

någon dag när solen värmer fast klockan är tio på kvällen, med rödvin i blodet och på klänningen ska jag sitta på ett tak med en pojke som är ett huvud kängre än mig. hans ska tro att han super ner mig med ännu mer alkohol medan jag vet exakt vad som händer och bara väntar på hans fingeravtryck mot mina handleder, i min nacke och över mina kindben. och mina handflator ska ta tag i hans rygg och ner i hans hårbotten. och vis våra knän ska det ligga så många fortunecookies man kan köpa för billiga pengar.



det hade jag tyckt om

Postat av: justine

Publicerad 2009-11-26 13:29:19

ah nu blev jag besviken..men är det inte så att de måste anpassa de själva till den samhället som de gör mat till?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild