Kropp och själ

leslita.blogg.se

Sin egen röst i högtalarna...

Publicerad 2009-05-06 23:51:45 i Psykologi,

Idag hade vi tal i skolan som jag berättade om här om dagen. Jag var så nervös innan. Men det gick väldigt bra. Det var många intressanta tal i klassen. Om yoga, hot stone massage, om att hitta motivationen för att börja träna te.x.
Jag pratade om Drömmar, lite olika teorier, egna erfarenheter och mest om hur man tyder drömmarna. Hela talet blev inspelat och meningen är att vi ska skriva en uppgift om det, hur man kan göra det bättre till nästa gång. Det var väldigt intressant att få se sig själv stå på scenen och prata och att höra sin egen röst i högtalarna. Jag bara skrattade. Men man lär sig väldigt mycket på detta sättet. 

Har även träningsvärk idag efter styrkedelen på gympapasset igår. Men det känns jätte skönt! :-) Sedan tog jag en ganska lång promenad med min klasskompis och hennes hund. Så nu har jag kommit igång med att vara lite mer fysisk aktiv.



Hur förbereder ni er inför ett tal för att inte bli nervösa. Kom gärna med tips.

Kommentarer

Postat av: linn

Publicerad 2009-05-07 06:59:22

aw tack så mkt :)<33

Postat av: Emma Smith/ ilovenutmeg

Publicerad 2009-05-07 07:08:24

Snygg blogg! =)

Postat av: pinkhelp

Publicerad 2009-05-07 07:11:30

Jag tänker så mycket positiva tankar om mig själv och mitt tal som bara möjligt, så att självförtroendet är på topp när man ska börja prata! :)

Postat av: LUHLUUS FOTOBLOGG

Publicerad 2009-05-07 09:06:11

ja dom kommer läskigt nära ibland! =) Jaa det kommer bli underbart! vad kul med drömtydande, verkar jätteintressant

Postat av: Sara

Publicerad 2009-05-07 21:09:17

Sv: Va roligt att det uppskattas :-) Du får gärna önska inlägg, som t ex på skor, klänningar osv! Ja, de är faktiskt min favorit också.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild