Kropp och själ

leslita.blogg.se

Dagens lunch, Tomatsoppa =)

Publicerad 2009-05-21 13:55:23 i Recept,

Dagens lunch idag blev en tomatsoppa.
*Tomater
*purjolök
*morötter
*Basilika, salt, paprikapulver och Chayane pepar.
*vatten, mjölk och passerade tomater

Hacka grönsakerna och riv morötterna. Jag kokade upp purjolöken och hällde av första avkoken. Så smakar det inte lika mycket lök men det behöver man inte göra. Sedan vispade jag ner pulversoppan med vatten. (om man vill, jag använder den som extra krydda bara. Blåbands nya tomat och paprika använda jag) Lade i morötterna, purjolöken och tomaterna.<--- I denna ordningen. Lät det få koka några minuter. Sedan tillsätte jag kryddorna, mycket av allt speciellt salt för annars blir soppan söt av grönsakerna. Till sist hällde jag i passerade tomater och mjölk så blir soppan krämigt god.   

pulver och morötter basilika och purjolök
  Tomater Mjölk och passerade tomater
Dekorera med Färsk basilika och en klick Creme Fraishe. Smaklig måltid!

Kolla vad mina basilika som jag planterade har växt. Se här


Och...
 
Igår kom min kompis förbi och gjorde denna rätt. Det var Laxgryta med ris. Grytan innehöll, paprika, championer, aubergine, purjolök och ingefära.


 Vad har ni ätit idag? Planer på att göra någon god middag kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild