Kropp och själ

leslita.blogg.se

La luna på natten till Fredagen den 13.

Publicerad 2009-03-13 12:24:45 i Häxkonst,

Om ni tycker att det är viktigt att hålla koll på fullmånen så kan man gå in och kolla på The current Moon Phase.
Enkel version bara för skoj skull. Jag har ju programmet nerladdat såklart ;) Varför kan man tycka att det är viktigt då?
Jo jag brukar alltid rena mina kristaller i månskenet och så kan just fullmånen vara ett bra tillfälle att göra en healing ritual. Besvärjelser som behöver avtagande eller växande kraft kan hjälpas av månen.

Vid fullmåne är det ett bra tillfälle att  tömma ur sin negativitism och ladda om med nytt posivit tankesätt.
Många har sömnproblem när det är fullmåne. Förknippat med att man släpper ut varulven i sig denna natt.




Idag är det dessutom Fredagen den 13 igen. Kan vara otursdag för vissa eller så kan det vara en bra dag för andra.
Är man kristen så förknippar man det med att Jesus dog på en Fredag (långfredagen) och att han blev förådd av Judas den 13 vid bordet. 

Men talet 13 betraktas som ett magiskt tal inom folktro och magi just därför att alla var rädd för denna dagen och det blev en motsatts effekt. 

Tarot människor vet att den romerska siffran för 13 är dödens kort. Dem flesta kan bli oroliga om den kommer upp under en spå sension men vi vet att det inte behöver vara negativt. Det kan vara en väldigt bra kort som symboliserar en ny början, pånytt födelse och att någon gammalt har dött. Te.x att man har lärt sig hantera sin känslor eller lämnat gammla minen bakom sig och går nu vidare. Ja det beror helt på vad frågan är till sierskan. Men så något så här brukar jag för det mesta se hos personen. 

Utklipp: En annan hypotes grundar sig på att ett betydande antal ordensmedlemmar från Tempelherreorden blev fängslade av Filip IV av Frankrike fredagen den 13 oktober 1307 på order av påven Clemens V. Många av dessa torterades och avrättades dessutom.

Infaller fredagen den 13 tillsammans med fullmånen så är det en riktig lyckodag!
Ialla fall för oss spirituella new age utövare och Wiccaner. 
Fullmåna

Vad tror du? Otur eller ej?
Bra dag eller ej?

Kommentarer

Postat av: Madelene

Publicerad 2009-03-13 13:03:58

Jaha okey, får vi se om dem gör det iår då.

Vilket av dm menar du? Sthlm dm går i uppsala, dm mellersta också i uppsala, sen dm södra går i malmö, norra vet jag inte sådär utan till.

Postat av: MissMagicGirl

Publicerad 2009-03-13 13:44:11

För mig är det en bra dag!

13 har alltid varit ett viktigt tal för mig. Nästan allt i mitt liv blir 13.

Så för mig är det ett lyckotal!

Grymt vacker månbild b.t.w

^__^

Postat av: TESS

Publicerad 2009-03-13 14:40:43

sv: Ja, jag blev också helt tårögd!



Den här dagen har iaf varit väldigt bra förm ig, så ingen otur hittills - än ;)

Postat av: Josefine

Publicerad 2009-03-13 15:23:59

tack :D o du vill ha en fin design titta in på jozefinnilsson.webblogg.se ibland och håll utkik efter en designutlottning! Hennes blogg är skit rolig och hon är jätte snäll i verkligheten också :) Ha det bra :)

Postat av: Josefin

Publicerad 2009-03-14 16:11:29

Min absoluta tur dag. Förknippar aldrig 13 med otur utan tur :)

Postat av: Eva

Publicerad 2009-03-16 14:14:32

Jodå, visst har man märkt att man sover sämre vid fullmåne. Slår aldrig fel. Däremot var fredagen en hyfsad dag :-) och lördagen riktigt hemsk...

Postat av: Eva - igen!

Publicerad 2009-03-16 15:48:19

Lördagen var hemsk eftersom det skar sig rejält med min mamma då. Hon betedde sig som värsta tonåringen och slog i dörrar. Sen tejpade hon upp en arg lapp på dörren till det rum jag sov i. Hon har enormt svårt att kommunicera med folk, därför blir det tufft när man tvingas umgås så mycket med henne. Det är därför vi bestämde oss för att flytta ut. Varken dottern eller jag orkade längre...

Postat av: Niklas C

Publicerad 2009-03-18 20:46:34

Svar: Vad skönt med bubbelpool =)



Tack, ja jag trivs jättebra i den nya lägenheten =)

Postat av: MissMagicGirl

Publicerad 2009-03-20 20:37:19

Hej!

Hur är det?

Tänkte bara berätta att jag skrivit om lite teorier om månens mystiska ursprung.

Hoppas du har haft en bra kväll och får en bra helg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild