Kropp och själ

leslita.blogg.se

Grunder i Pendel Magi

Publicerad 2009-01-30 00:13:13 i Andlighet,

DEL 1
En pendel som rör sig helt av sig själv? Är det möjligt? Här ska jag förklara hur det går till =)


Ametist Pendel
Det här är min pendel. Den är av Ametist kristall som skiftar i olika lila nyanser.

Användningsområden? Det är du som har alla svaren inom dig, det är din intutuion som besvarar frågorna. Du plockar bara fram det på ett tydligare sätt. Och ja, pendeln rör sig av sig själv. Det är väldigt fantastiskt.
En pendel kan man använda för att få svar på frågor. Antingen frågar man ja och nej frågor där pendeln antingen snurrar eller pendlar i sidled för svar. Det är olika för varje person man lär sig förstå sin pendel med tiden. Vanligast är att snurr betyder Ja och sidled betyder Nej. Men det finns även svar för kanske eller ja vet inte om pendeln känner att den inte är säker på sitt svar. 
Man kan även använda pendel över kartor för att fråga var någon befinner sig eller om man kommer trivas i "detta" område? Vissa kan även pendla för att leta fram borttappade saker i ett rum, då känner man att pendeln "drar en framåt eller bakåt för att visa att det är åt det här hållet. 
Det är mest bara fantasin som hindrar dig från att hitta användningsområden. Men kan hålla den över en växt och fråga behöver du vattnas? eller hålla över en maträtt och fråga kommer jag att gilla denna rätt? 
Senaste jag testade var att hålla den över min mobiltelefån och på så sätt tog reda på när den skulle ringa. Jag frågade kommer min telefån att ringa inom en timme? inan kl fyra idag? efter klockan åtta? os.v Sedan passade jag på att fråga vem det var som skulle höra av sig. Det stämde. Pesonen som pendeln förutspått ringde inte förens efter kl åtta den dagen =) 

Hur pendlar man? Man ska hålla pendeln emellan tumme och pekfinger på vänster hand om man vill ha ja-nej svar. Stöd armbågen mot bordet och hål armen/handen helt stilla. Vänster hjärnhalva styr höger hand och är logikens sida, men andra ord svarar ditt ego på frågorna. Så viktigt håll med vänster hand så flödar energin bättre. En annan sak att tänka på är att du inte får tänka när du pendlar, du ska vara helt neutal och inte blanda i känslor. Det kan vara bra att meditera innan men det är inte nödvändigt om man lär sig att kopla bort allt annat och fokusera på det man håller på med istälet. Då ska det gå bra. 

Så om du inte har lust att köpa en pendel men ändå är nyfiken så ta fram något som känns personligt och häng det i ena änden av en kedja.  T.e.x en ring eller en symbol. Börja med att be pendeln visa dig svar för Ja respektive Nej så du vet vad pendelns rörelse betyder. Sedan är det bara att testa lite ;) 


Bok
En bra bok för nybörjare. Lila pendelboken av Peter Trollsveden


I nästa del kommer jag att berätta hur man pendlar över någons kropp,  Chakrapendling och balansering av någons Aura.

Kommentarer

Postat av: Blerta

Publicerad 2009-01-30 00:27:37

Jaa jag måste lära mig spå i händerna..



vad coolt..du verkar kunna mkt magigrejer=)

Postat av: MizthaNguyen (v.

Publicerad 2009-01-30 01:17:18

svar; awuu tack så mycket :) jasså? vad dansar du för något då? :):D

Postat av: N

Publicerad 2009-01-30 06:06:00

Tack så jättemycket :) ja, han är det finaste som finns =)cool blogg du har! Sånt här har alltid faschinerat mig :)

Postat av: fredrika

Publicerad 2009-01-30 11:20:20

haha jasså!? det ser ut ungefär samma i nya lägenheten :P men jag trivis, får väl bättre ordning snart:P själv dÅ?

Postat av: MizthaNguyen (v.

Publicerad 2009-01-30 17:53:05

svar; awuu jasså :O owh vad cooolt måste visa nångång på video eller något liknande (A) :D Jaa självklart du msåte se! :D

Postat av: sofia

Publicerad 2009-02-09 22:33:40

ist för en kristall skrev du att man kan använda ex ring får de samma "styrka" om man säger så? :)

Postat av: Natalie

Publicerad 2009-02-12 21:54:02

Hej igen! Tänkte bara fråga, är du wiccan eller häxa? :) Jag har oxå en pendel och den är så underbar!

Postat av: MissMagicGirl

Publicerad 2009-02-17 12:16:21

Känner en som har en pendel och hos honom har jag provat lite själv. Det funkar bra.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild