Kropp och själ

leslita.blogg.se

Mina älskade Tarot kort <3

Publicerad 2009-01-25 16:07:00 i Andlighet,

Nu är jag förälskad i mina tarot kort igen. Jag gillade dem väldigt mycket när ja precis hade skaffat kortsamlingen men den känndes så komplicerad och svårhanterlig så jag funderade ett tag på ifall jag hade valt fel, men nu har det helt gått över. Jag bjöd hit en kompis igår som har hållt på men tartot i flera år. Vi jämförde våra kort i och det gick att se många likheter. Jag försår nu att det stämmer, visserligen heter dem lite olika men betydelsen är densamma om det kommer upp just det kortet och motsvarande i min samling. 
Te.x heter ett kort *Balansen* i min samling och den heter *Rättvisan* i hennes lek men på bilden ser man att mannen håller i en våg som symboliserar balans och i mitt lila häfte som kommer med står det att kortet betyder rättvisa också. Är ni med? Ja det är mycket man behöver lära sig. 

Jag ska nog skaffa boken och lära mig det här ordentligt nu har ja bestämt mig för :D

Sitter på min säng och spår


 

Översteprästen
 
 
 
 
 
 

Om

Min profilbild