Kropp och själ

leslita.blogg.se

Saltrum

Publicerad 2009-12-09 12:37:19 i Spa & Massage,

Saltbehandling har följande effekter på kroppen:
  • Bra för lungorna och lindrar KOL och astma
  • Bra för huden och lindrar exem och psoreasis
  • Ökar syreupptagningsförmågan
  • Bra emot förkylning
  • Avslappnande


Proceduren: Man sitter avslappnat i en stol inne i ett rum som är speciellt konstruerad. Rummet är gjort av salt.
Saltrum finns på flera ställen i Sverige te.x Göteborg, Stockholm, Säffle, SalCella Sweden, Rosersberg, Hälsans Hus, Vilhelmina,

Vad tror ni om det? Jag tycker att det låter lustigt... inget jag skulle lägga pengar på precis. Någon som har testat?

*Länk: Salcella,

Kommentarer

Postat av: Neha

Publicerad 2009-12-09 17:13:54

Låter väldigt underligt

Postat av: camilo

Publicerad 2009-12-09 19:13:20

jag skulle bara slicka på väggarna. så en saltsten är nog ett mer ekonomiskt val för min del :D



puss milo

Postat av: Neha

Publicerad 2009-12-09 20:26:19

Tack så mycket:D

Postat av: Lesly

Publicerad 2009-12-09 20:31:35

Sv Camilo: hehe ja eller hur. Bara slöseri på pengar.



puss puss

Postat av: Mats

Publicerad 2010-09-11 00:11:26

Neha, det är inte så underligt. Salt tar kål på bakterier. Men inte i magen. Salt är hälsofarligt inne i kroppen, så camilo, slicka inte i dig saltet.



Jag bor i Västerort i Stockholm och har åkt till ett saltrum i Rosersberg, men nu finns Spånga Saltrum, så jag behöver inte åka så långt längre :-)

Postat av: Lesly Valencia

Publicerad 2010-09-11 15:02:19

Sv: Hej Mats! Tack för din kommentar. Ja visst tar salt död på bakterier. Om man har småsår ska man bada i saltvatten sägs det, då läker det snabbare och blir rent. Ska nog testa saltrum någon gång :)

Postat av: Miss L

Publicerad 2010-11-14 23:06:54

Jag tycker inte alls att det här låter underligt. Har själv besökt saltrummet i Stockholm. Visserligen bara en gång men jag tyckte att det kändes jätte-bra. Anledningen att det inte blev fler besök är att jag bor så avsides att jag inte har möjlighet till tätare besök (stackars mig). De flesta som lider av andningsproblem, eksem eller psoriasis borde testa saltrum men de litar bara på läkarna som skriver ut dyra mäkemedel på löpande band. Salt är bakteriedödande. Salt löser upp segt slem. Jag använder mycket hellre saltrum än massor med mediciner som ger biverkningar. Saltrum gör inte skada bara nytta!!!

Postat av: Lesly Valencia

Publicerad 2010-11-15 11:15:26

Sv: Hej Miss L. Vad intressant att du har testat det :) Jag tycker definitivt att man bör prova. Hellre det än piller jag.



Det är det jag förespråkar med den här bloggen :)



Tack för din kommentar.

Postat av: Cicci

Publicerad 2011-11-27 13:45:49

Hej!



Jobbar med din mamma på Danne backen ;)



Jag har skrivit ett projektarbete om saltterapi samt prövat själv och jag tycker såååå mycket om det!! jag kände direkt hur slem ville komma upp och jag kände mig faktiskt bättre med min förkylning, rekommenderar att du prövar för att se själv vad du tycker :)lycka till med studierna btw.



kram /Cicci

Postat av: Lesly Valencia

Publicerad 2011-11-27 22:56:12

SVAR TILL CICCI:



Hej trevligt att du hittade mig blogg. Ja intressant, jag har hört mycket bra om saltrum/saltterapi. Jag kan tänka mig att det hjälper om man har något besvär :)



Ha en bra dag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild