Kropp och själ

leslita.blogg.se

Stjärntecken och MÅNtecken

Publicerad 2009-04-21 19:58:38 i Andlighet,

Viste du att det finns måntecken också! Det kan säga dig ganska mycket mer än ett sjärntecken. Lika viktigt är det att veta hur månen stod den dagen du föddes som hur stjärnorna var. Ännu intressantare är deras placering i förhållande till varandra. Mitt stjärntecken är Jungfru och mitt måntecken är Tvillingarna och detta stämmer in SÅ bra på mig!

MÅNEN I TVILLINGARNA
" Är ombytlig och rastlös. Du är intelligent och aktiv på många områden –
du läser och studerar och pratar intensivt, men har en tendens att bara skumma ytan.
Abstrakta begrepp och erfarenheter har du lätt för att klä i ord.
Du fäster ingen större vikt vid känslor, varken dina egna eller andras, även om du gärna diskuterar dem.
Du förmedlar intryck och kräver ständig stimulans och omväxling. Inom yrkeslivet kan du vara en ”hoppjerka”.
Med din verbala begåvning talar du dig gärna ur pinsamma situationer och ljuger utan större skrupler.
Din mor är troligen intellektuellt lagd."
-Ann Henning: Modern astrologi-


      

Vad är du för måntecken?

Kommentarer

Postat av: Najnaah

Publicerad 2009-04-21 21:46:06

Hur vet man vilket måntecken man har då? :)

Postat av: Vlade

Publicerad 2009-04-22 03:45:35

Jvligt intressant blogg Leslyy..läser den för du skri ver om intressanta saker...stjärntecken o astrologi ee intressant som faan....



Fisk e jag i horoskop...har du nån bra infoo ;=) vi hörs chica bonita...

Postat av: jenny

Publicerad 2009-04-22 09:16:26

Jag är stenbock! :) Kram Jenny

Postat av: cathie

Publicerad 2009-04-22 09:17:39

Hur vet man vilket måntecken man är då? :)

Postat av: Lisa

Publicerad 2009-06-16 13:58:28

Ha ha det låter nästan som jag. men hur räknar man ut måntecknet?

Postat av: Aurora

Publicerad 2010-03-04 13:42:00

Här (www.astroguide.se) kan man få fram vilket måntecken man har... det som behövs är (förutom år, månad, dag) är att man vet vilken tid på dygnet man föddes...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild