Kropp och själ

leslita.blogg.se

Henna

Publicerad 2008-11-26 01:17:32 i DIY produkter, Örtapoteket,

Vad vet ni om Henna, tänkte testa färga håret med det och kanske göra min kommande tattoo med Henna!
Konstigt nog jag som är så Alternativ i allt jag gör :D
Henna är en planta.

Vill ha en citat på mitt motto intatuerad som ett armband i skrivstil. Mottot vet ni, annars klicka på min profilbil.
Men jag har tidigare planerat att ha det på spanska, men funderar nu starkt på att ha det på Latin! Om det låter fint.


Hårfärgen ska vara röd om ni undrar, men jag får inte göra det fören efter modelljobbet (mer om det imorgon)och då är det ju jul så det kommer dröja ett tag.
Henna hårfärg är et pulver som man späder ut med hett vatten och så kan man i princip blanda i vad som helst som är bra för håret. Vilket jag redan gör. Använder Oljor, honung, örter o.s.v. i håret =) Kan det bli bättre??


Henna tattoo

Henna tattoo görs ofta på händer och fötter och därför känns det bra att henna handleden.

Sedan vill jag ha en Älva på ryggen också!

Kommentarer

Postat av: Hennagirl

Publicerad 2008-11-27 20:33:58

Henna är jättebra för håret iaf på mig. Jaga har hört att ju fler gånger man färgar det desto vackrare blir det. Henna är som reparerande fuktgivande inpackning!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild