Kropp och själ

leslita.blogg.se

Häxvandring på söder

Publicerad 2015-09-26 20:00:00 i Häxkonst,

Sitter nu på Aifur vikingbaren och väntar på en kompis när jag blir påmind om sist jag var här. 
 
Häxvandring
Jag var på en häxvandring på söder för en månad sen. Fick lära mig en hel del historiska händelser och även uppleva något fysiskt men inte så påtagligt.  
 
Vi fick se var blodbadet var och var häxorna avrättades. Vi fick följa två häxsystrars liv och se var de bodde. Runt kyrkan som ni ser på bilden finns en mycket speciell häxa begravd och i källaren till kyrkan fanns tortyrkammare. 
 
 
 
Dagens guide heter Barbrodotter och är överste prästinna. 
På mästersamuelsgatan i dessa vackra hus hände saker. 

 
 
 
 
Avslut med bärnstensmjöd på Aifur. 
 
Gilla om ni vill att jag skriver mer om häxor ❤

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild