Kropp och själ

leslita.blogg.se

Utvärdering av hudvårdsprodukter

Publicerad 2015-04-21 13:59:38 i smink och hudvård,

Ekologisk hudvård med produkter som har naturliga ingredienser. 

Deodorant: Dr.Organic. Honey
Deodorant: Urtekram. Eucalyptus
Olja: Weleda Cellulite oil

Dr.Organic. Honey "mild och effektiv"
Deodoranten från Dr.Organic rekommendera jag varmt. Det är hittills den bästa deodoranten jag prövat. Efter att den tagit slut så tog det några dagar innan jag kunde köpa en ny så då använde jag min Cocosdeo som jag brukar gilla men den kändes plötsligt inte alls bra. Sedan köpte jag Dr.Organic fast med granatäpple doft och den kliade lite. Så Honey är mild  Ifall man är allergisk känslig och effektiv mot dålig lukt och fukt.  Finns på Skanstulls hälsokost för ca 50kr. Finns i en rad olika dofter. Macadamia oil tycks vara populärast. Betyg: ££££ 4 av 5.
 
Urtekram. Eucalyptus 
Har tidigare testat urtekrams rosendeodorant som jag gillade bättre. Denna doft har en underton av citrus som tillsammans med svett blir helt fel. Iaf mot mitt ph-värde. Man känner sig heller inte torr med denna deo.  Finns i lifebutiken för 30-40 kr. Betyg: ££ 2 av 5.

Weleda Cellulite oil
Använde denna olja för att smörja in låren med under vinterhalvåret. Ska öka blodcirkulationen. Jag har väldigt lite Celluliter så egentligen var det bortkastade pengar. Men jag fick intrycket av att huden blev slätare efter en månad. Dock behöver man vara konsekvent och smörja två gånger varje dag! Om inte annat så var den återfuktande och skön när det har kallt att smörja in sig innan man gick och till sängs. Oljan doftar väldigt starkt vilket jag gillade men om man är känslig så är det bra att veta. Oljan är dryg och räcker väldigt länge! Finns att köpa i de flesta hälsokost butikerna. Betyg: £££ 3 av 5. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild