Kropp och själ

leslita.blogg.se

Balance on the aerialhoop

Publicerad 2014-10-18 17:25:49 i Luftakrobatik,

Hejsan, på senaste luftakrobatikträningen tränade jag mycket balans och styrka. Här är två övningar som jag gjorde. Den första bilden är med ett ben upp för nybörjaren. 



Nästa bild är att bara balancera med ringen på ryggen. Det är lite olika var man hittar balansen, vissa har tyngre ben och andra tyngre överkropp, där kan man vilja ha ringen vid svanken eller längre ner mitt på rumpan. Släpp en arm i taget. 
När man har hittat balansen i ryggbalans som denna övning kallas så kan man försöka att sträcka och böja ett ben i taget och leka lite med benen tills man till slut vågar ha båda benen utsträckta. 
 
Har jag någon läsare som håller på med luftakrobatik?


Translation: At my last circustraining i focus on balance training. On the first picture i have one leg up and are holding me with my foot. This is a god way to start for beginners. On the next picture i´m doing a backbalance. Let go of one arm at the time. When you can do this try to straighten your leg one in a time. Switch bending leg until you can find the balance with both leg streighten. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild