Kropp och själ

leslita.blogg.se

Helt nytt gymschema

Publicerad 2014-03-08 15:45:05 i Dans & Annat,

Hej på er! I går var jag på 30-års fest. Det var riktigt roligt, jag sov över eftersom att det blev så sent och alla andra hade typ stuckigt. Vi åt god mat och tårta och dansade till latinamerikanska rytmer :-)
 
Mitt Dilemma
I går hade jag en sådan lust att dra till gymmet och träna men jag kunde inte eftersom att jag hade tränat dagen innan och mitt träningsschema som jag fick av min PT är ett helkroppsschema. Det innebär att jag ska träna helkropp tre gånger i veckan men jag kan inte träna samma muskler två dagar i rad. Knepigt det. Detta har hänt flera gånger innan och även att jag har gjort klart alla övningar på gymmet och fortfarande har energi kvar men inte vet vad jag ska göra för övningar. 
 
Lösningen
Så lösningen på detta "dilemma" är att jag ska börja gymma fler dagar i veckan och dela upp olika muskelgrupper. Så i går satt jag och kollade på youtube, hemsidor, gamla anteckningar från plugget (läste Idrottsvetenskap och träningslära på Örebros Universitet) och försökte sätta upp ett helt nytt träningsschema men massor av nya övningar!!  Jag hade lite övningar från min PT som jag ska fortsätta med och så har jag lappen som jag fick på ett gymintro när jag blev medlem på Sportlife. Där är de vanligaste övningarna som man gör i maskinerna. 
 
Några timmar senare och med hjälp av detta har jag nu gjort ett helt veckoschema med träning på gym 4 gånger i veckan bortsett från yoga och magdans. 
 
 
Dag 1   Bröst & Triceps
Dag 2   Rygg & Axlar
Dag 3   Ben & Rumpa
Dag 4   Biceps & Mage
 
Jag visade schemat med alla övningar för min lillebror och han tyckte att det såg jättebra ut. Han lade till några övningar på bröst och axlar som jag är helt noob på. Så nu ska jag börja testa allt nästa vecka. 
 
Bilden är länkad till sin källa
 
På Sportlife i Trollhättan City har de öppnat upp två helt nya rum som de har renoverat. I ett av dessa rum finns en Functional Zone som ni ser på bilden. Det är som en lekpark för vuxna! haha. 
 
Vad tror ni om mitt gymupplägg? Hur ser erat upplägg ut? Hur många dagar i veckan går ni på gymmet? Berätta gärna eller länka till era inlägg/sidor som kan hjälpa mig :) TACK! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild