Kropp och själ

leslita.blogg.se

Bodycombat

Publicerad 2014-01-19 18:55:54 i Dans & Annat,

Hej på er! I veckan var jag på Bodycombat på sportlife i City i Trollhättan. Det var ganska roligt och väldigt jobbigt. Vi fick alla stå på var sin plats och alla tränar enskilt fast i grupp. Inga redskap behövs och passet är upplagt som koreografier till varje låt, låtarna har högt tempo och är techno/trance inspirerade. Sånt man brukar lyssna på under uppvärmingen kan jag tänka mig att de flesta gör. 

Sedan börjar bodycombat passet och då är det bara att sparka, kicka och slåss, Vi fick göra olika kombinationer där man skulle göra rakt slag, krok och slag underifrån m.fl. Sparka åt sidan, fram och bak. Sedan satte instruktören ihop olika slag till en upprepande kort korreografi. Riktigt kul och jobbigt. 
 
Jag fick värre träningsvärk än någonsin men jag kanske skulle ha tagit det lite lugnare. Fick sådan energi och känsla utav att föreställa sig att jag slog någon under bodycombat passet. Låter konstigt eftersom att man står själv och slåss ut i luften men man känner sig otorligt stark och tuff. Som en självförtroende boost. Ni borde testa bodycombat. 




Någon mer som tränar på sportlife?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild