Kropp och själ

leslita.blogg.se

PT andra passet + stretch

Publicerad 2014-02-05 18:55:00 i Dans & Annat,

Hej på er, i morse var jag på mitt allra första riktiga träningspass med min personliga tränare (PT). Första besöket var konsultation och screaning för att se mina styrkor, svagheter och var jag är stelhet. Läs mer om första PT besöket *HÄR*. 
 
Träningschema
I dag fick jag mitt träningsschema som var några övningar för helkropp med fokus på att stärka mina knän och bålen. Magen aktiveras och ingår i alla övningar. Vi gick igenom alla övningar tillsammans tills jag fått in rätt teknik och sedan fick jag göra 3 set och 10 rep, lite varierande beroende på övning. Sedan skrev min PT upp vikten som passade bäst efter att jag testat några olika. 
 
Övningar
Jag fick lära mig göra marklyft, först med en träpinne och sedan med stången, det var tungt bara det utan vikter, Jag fick göra knäböj/ squats och armhävningar och step up på en riktigt hög låda som ska stärka upp knänan. Det var en litet axplock av övningarna som jag fick lära mig. 
 
 
 
Uppnådde mina förväntningar?
Det gick bra, det var svårare än vad jag trodde samtidigt var det roligare än vad jag hade tänkt mig. Jag blev svettig och fick upp pulsen ordentligt. Ja det uppnådde mina förväntningar och jag är nöjd med passet och schemat som jag fått. Ska gymma tre gånger i veckan, helkropp i 3 veckor innan jag ska träffa min PT igen så jag återkommer med hur det går och känns när jag har testat övningarna lite mer.
 
Stretch
Stretchade i en timme efter passet eftersom att jag inte vill tappa i felxibilitet och så har jag fortfarande min "Yoga poser" mål som jag vill klara av att utföra. Läs mer om det *HÄR*. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild