Kropp och själ

leslita.blogg.se

Livet som reseledare

Publicerad 2013-06-14 18:19:00 i Reseledare Mallorca 2013,

Det är riktigt soft här på Mallorca. Jobbet som reseledare/aktivitetsledare passar mig utmärkt. Jag får träffa mycket nya människor, vara social (på flera olika språk), uppfinningsrik och glad hela dagarna.
 
Vi har många aktiviteter här på VistaSol i Magaluf.
Till exempel:
• Waterpolo
• Water games
• Fotboll-tennis (sparka en fotboll över ett nät)
• Voley boll i vår egna lilla strand
• Dans
• Pingis
• Utklädning
• Gym
• Running Club
• Olika lekar och ölspel
• Badminton och racketsporter
 
Vi har olika temadagar:
• Ladies Day
• Soul training
• Tex Mex
• Pool Party
• Acoustic Night
• BBQ
m.m. Här kommer lite bilder på aktiviteterna!
 
 
 
 
Nu är det BBQ fest! 
 
 

Kommentarer

Postat av: Art By Tina - Konst & Fashion

Publicerad 2013-06-17 09:56:46

Låter svinskoj. Jag utbildade mig till reseledare för typ 10 år sedan men har fortfarande inte testat på yrket.

Svar: Jaha nice, vad roligt. Är du fortfarande sugen på att göra det eller har du gett upp det? Vad var det för utbildning?
Leslita

Postat av: Art By Tina - Konst & Fashion

Publicerad 2013-06-18 07:48:09

Jag gick ett hotell & turismgymnasium och då ingick både reseledarutbildning och resebyråsystem. Inser nu att det är ju faktiskt till och med långt över 10 år sedan...

Ingick väldigt mycket praktik, många åkte till Mallis och testade på yrket ett par månader, jag hamnade på en stor herrgård på Irland. Skulle absolut kunna tänka mig att jobba som det en säsong eller två. Testa på liksom.

Svar: Jaha det låter jättekul.Det programmet finns inte där jag växte upp annars hade jag kanske valt det. Jag sökte internationella som skulle vara lite turism inriktat men kom inte in. Det är bra med mycket praktik också! Sök jobb som det innan tiden försvinner ;) Kram
Leslita

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild