Kropp och själ

leslita.blogg.se

Spilt och spagat progress

Publicerad 2013-01-29 08:18:00 i Yoga och stretch,

 
God morgon! Hur mår ni? Jag trodde att jag skulle ha träningsvärk och stretchvärk i dag men det känns helt ok. Jag tränade pole igår, gick sådär. Kände mig väldigt ostadig i Aysha som annars brukar vara jättefin. Vi fick testa lite spinny som gick förvånadsvärt bra, såg väldigt elegant ut och kändes inte så klumpigt och okontrollerat som det var sist gång, som var aldeles för längesedan, för flera månader sedan.
 
Jag och en kompis bestämde att vi skulle stanna kvar och stretcha i 45-60min efter varje pass och det har hållt hittills, dessutom är det fler tjejer från nivå 4 som har hakat på. Jag satte upp målet (nyår) att jag vill klara en split innan sommaren, och det är otroligt nära nu. Mina höfter har släppt lite och Nelle hade rätt som sa att "När jag fått bort spänningarna i höfter och rumpa så kommer jag klara split på nolltid". YEY!! Det är så bra med bild, för här ser jag på första bilden att jag måste sitta mer bak och vinkla upp knäna. 


Bild uppeifrån


Här ser man hur lite jag har kvar till golvet.


Min spagat med vänster fram (det sämre benet) gick bra igår. Förra veckan var min hamstring lite för stel men nu kommer jag ner med båda benen fram utan problem. 
 
Dags för överspagat? Hur tränar man på det? Lämna gärna en kommentar om ni vet/ har tips. 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2013-01-31 19:49:30

Använd yogablock för överspagat :)

Svar: okey ska man sätta en under varje ben eller fot blir det nog. Ska kolla på det, tack =)
Leslita

Postat av: Marie

Publicerad 2013-02-02 20:29:58

Ja, precis. I spagat lägger du en under den främre foten så att foten kommer högre upp. Och i split kan du lägga en under varje fot.

Svar: Jaha okey, nice =) Jag är inte riktigt där ännu med spliten men det kan ju vara bra att veta. Tack så mycket
Leslita

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild