Kropp och själ

leslita.blogg.se

Fältarbete, fåglar och åkrar

Publicerad 2012-09-20 07:00:00 i Djur & Natur,

Vi håller på med ett projektarbete i kursen på SLU. Vi jämför olika åkertyper och kolla på några utvalda fågelarter. Det har varit roligt och jag har fått se flera olika fåglar. I tisdags regnade det på förmiddagen så min outfit fick bli regnstövlar, regnjacka och en röd flecetröja. Vi lekte lite och klättrade upp på dessa som vi hittade på stubbåkern. ↓
 
 
 
SLU´s kikare är grymt bra.
 
Mina snygga mönstrade regnstövlar med snörning och stickade detaljer.
                                     
Projektarbetet är en till två gånger i veckan under hela kursen. Vi har valt ut 8 fågelarter och 3 olika åkertyper som vi kollar på i 3 olika områden per gång vi har fältarbete (3x3=9 st). När vi har samlat in all data ska vi räkna ut statistik på det och skriva en uppsats.
 
I dag ska jag på en konsert på Gröna Lund. Ska bli roligt. Ni får ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild