Kropp och själ

leslita.blogg.se

Poledance jade

Publicerad 2012-05-10 09:17:00 i Poledance,

I går var första gången på nya omgången av nivå 4. Till nivå 5 var det bara två anmälda så den blev inställd och de två eleverna fick lov att gå nivå 4 istället. Det är samma lärare så hon tänkte att det skulle funka att ge dem lite svårare trick os.v Men sen visade det sig att det var 4-5 stycken från nivå 5 så det blev en väldigt blandad och stor grupp.

Vi fick öva på Aysha som jag klarade på fel sida :) På rätt sida ser/känns den väldigt stabil nu för tiden :) Sen fick vi testa chopstick som var helt nytt. Det är som en spagat fast med magen mot stången. Fanns lite varianter som man kunde hålla armarna. Jag fick till den två gången i slutet precis när vi skulle gå vidare. Sen fick vi öva på att vrida ut från crossancle realease till handspring. Den tycker jag är jättesvår. Först o främst för att jag aldrig kommit upp i handspring så jag vet varken hur den ska kännas eller hur man gör för att hitta balansen och sen är den bara väldigt läskig för jag får inget bra grepp. Men jag övar på!

Slutligen gjorde vi lite Jade för att den tar så lång tid att få rak så vi kör den ganska ofta.
poledance jade
Jag behöver dra och trycka mer med båda benen.

Vad tycks?

♥Relaterade inlägg: Jade första gången,

Om

Min profilbild