Kropp och själ

leslita.blogg.se

Poledance

Publicerad 2012-07-26 14:41:00 i Poledance,

Hej på er! I förrgår dansade jag poledance hos min kompis för första gången efter mitt uppehåll på en månad. Man märker hur fort man tappar i styrka. Så jag får börja bygga upp den igen. Mina air invert och shouldermounts är lite vingliga. Men det var väldigt kul och jag kan fortfarande mina favorittricks. 
 
Sen är det mindre än en månad kvar till PoleArt! Längtar! Och dagarna efter det så ska jag gå på workshop med Anastacia :) Fick förhinder
 
Gammal bild, den här var längesedan jag gjorde :) Le poisson
 

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2012-07-28 10:36:16

Snyggt! :) Vad heter den?

Svar: Tack! Den heter "The Poisson" :)
leslita.blogg.se

Postat av: Art By Tina - Konst & Fashion

Publicerad 2012-07-30 09:13:13

Vill verkligen testa, har frågat båda våra gym om dom ville börja - men dom tittade bara frågande på mig. S¨är det att bo i en pyttestad haha.

Svar: Ja det är synd. Jag bodde i Trollhättan under min uppväxt och det fanns inte heller mycket roligt att träna. Varken pole eller luftacro eller samba. Du får skaffa en egen stång och kolla på instruktionsvideo eller youtube hahah
leslita.blogg.se

Postat av: Malin

Publicerad 2012-07-31 08:55:43

Snyggt! hur tar du dig in i den? :)

Svar: Från cross fot realise, ha ena handen under rumpan och sen ska man komma till andra sidan stången som i en brassmonkey. steg 3 är att släppa ner ena benet och hålla kvar andra på stg med hjälp av att flexa foten runt. Steg 4 är att böja upp överkroppen mot taket och trycka upp sig med hjälp av nedre armen. Eventuellt får man ta nytt grepp med handen så man kommer högre upp. Hoppas att du förstod. Det är lite klurigt att veta vilket ben man ska släppa men det är motsats ben än vad man tror sa de till mig. haha
Om du kan en vanlig bow n´arrow så är inte denna så svår. Lycka till!
leslita.blogg.se

Postat av: Malin

Publicerad 2012-07-31 22:39:57

Kan en som liknar bow and arrow. :) Får prova! :) Tack för beskrivningen! Tror jag förstod! :)
Hur har du de efter sommaren? (De är snart höst känns de som! ) :)

Svar: Ja vad bra att du förstod :) I höst ska jag fortsätta plugga och fortsätta med poledance, längtar tills nya kurser kommer ut :)
leslita.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild