Kropp och själ

leslita.blogg.se

Pole dance nivå 4

Publicerad 2012-01-06 10:00:00 i Poledance,

I går var jag på mitt första pole nivå 4 pass. Det var superkul! Vi fick öva på grundsaker så att det sitter perfekt. Typ full invert med raka ben och bytet från scorpion ↔ gemini med en fin halvmåne snurr. Sen fick vi öva på Aysha som redan känns bättre. Måste våga släppa ut benen bara.

Två nya trick för mig i alla fall var inverted thigh hold och butterfly handstand → snurr. Sen var uppvärmingen väldigt kreativ med många parövningar. Jag brukar tycka att styrkedelen/uppvärmning är så jobbig men kände mig till och med stark. Daniella är en jättebra lärare jag gillar henne. Känns konstigt att ha en ny bara har ju haft Karolina jättelänge, i flera månader men hennes pass är på söndagar och det passar inte när jag jobbar helg ibland. Men Daniella är som sagt duktig på att visa och förklara så det blir kanon det här :)

Inverted thigh hold
poledance.se
Bilden är lånad från poledance.se Länkad om ni klickar.

Känns så kul att vara tillbaka på sången!


♥Länklista med bilder:

Aysha
Inverted thigh hold
Butterfly handstand
Poledance.se instruktörerna

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2012-01-06 16:36:23

Hej! Vad kul att det går så bra. Heja dig!!

Jag hoppas vi ses snart framöver, vore himla kul.

Du har förresten fått en award på min blogg, som tack för din vänskap!!

Kram

Postat av: Clara

Publicerad 2012-01-06 23:41:08

Kul att det gick bra! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild