Kropp och själ

leslita.blogg.se

No poo updates

Publicerad 2011-10-14 18:10:40 i Hårvård,

Hej på er! Jag har blivit väldigt inspirerad igen med no poo metoden. Som ni flesta vet så använder jag inte schampo utan rengör bara med balsam. Många kan tänka till en första anblick att det är äckligt men nej håret blir rent och mår mycket bättre tack vare att man slutar med alla kemikalier som silikoner, mineraloljor, parabener och liknande. Vissa slutar även med proteiner. Ja ni kan läsa hur man går till väga i länken i slutet av detta inlägg.

Jag tänkte iaf berätta att jag har hittat flera nya no poo bloggare att följa och många snackar om att bikarbonat ska vara så bra att tvätta håret med. Jag har förstås läst om det innan men aldrig testat. Ska köpa det när jag får pengar eftersom att jag precis har beställt produkter. De ska vara bra till mjäll plus att det stimulerar hårväxten!





Det senaste jag har gjort var en inoljning emot torr och mjällig hårbotten. Det blev ganska bra, mjällen försvann inte helt men det lugnade och slutade klia och blev klart bättre. Detta gjorde jag för några dagar sen och det var lite svårt att tvätta ur, enda nackdelen. Recept:













Min rutin just nu:

Sen har jag alltid lite vårdande oljor och aloevera i. Läs mer under denna kategori och ta del av recept telexempel på hur man gör egen linfrögele. Och förresten så toppade jag mitt hår själv i dag. Det känns mjukt och skönt :)


Berätta gärna om din hårrutin!


♥Relaterat: No poo metoden, Checklista

Kommentarer

Postat av: Lisa - tecknar

Publicerad 2011-10-14 23:14:08

Tack!



Jag använde matrix balsam/shampo av varianten Sleek för mitt lockiga hår. Jag är lite nyfiken på hur du får bort dessa oljor utan att använda shampo?

Postat av: Clara

Publicerad 2011-10-15 11:36:15

Vad kul! Det går inte alls med no poo just nu. köpte ett nytt balsam som inte alls funkade på mitt hår, istället gick jag tillbaka till schampo, änglamark, och jag har inte orkat ta tag i det igen.

Postat av: iuyagsfya

Publicerad 2011-12-08 12:58:29

Hej tjejen!

Jag har precis startat en Faceook grupp för alla oss som är nyfikna på, eller redan kör No poo/balsammetoden. Gilla gärna sidan och bidra med dina erfarenheter, tips och bilder!

https://www.facebook.com/pages/No-poo-H%C3%A5rv%C3%A5rd-utan-schampo-och-naturlig-hudv%C3%A5rd/139622872814010



Kram Therése

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild