Kropp och själ

leslita.blogg.se

Lyckorus

Publicerad 2011-11-07 01:05:35 i Poledance,

Dansade poledance! Min träningsabstinens är nästan botad. Vill träna mer! Det gick mycket bättre än väntat. [Varning för mycket polespråk i detta inlägg]

Jag har tydligen kvar min vighet fast är lite stel i axlar och sätes/höft musklerna kände jag. Jag testade att göra en spagat och det gick inte så bra pga min höftböjare, sen skulle jag visa Clara min icke-fungerande-spagat och då kom jag plötsligt ner. Wiho. Bröstryggen fick sig en ordentlig omgång med de blåa stetch"rullarna" och klosar.

stången klarade jag full invert på båda sidorna, gjorde scorp-gemini-butterfly-extented butterfly. Gick bra. Har lite kast grepp i knävecket på det oanvända benet. Klarade även crusifix, catterpillar och aysha. Aysha hade jag precis klarat första gången samma vecka som jag skadade mig, likaså Allegra. Så det behöver förstås finslipas men jag gjorde det! Slutligen gjorde jag lite cupid och hero.

http://pyttefin.se/images/2011/aysha_139467885.jpg
Aysha (Bild lånad av pyttefin, klicka på bilden för länk)

Det jag har tappat helt är shouldermount. Det var inte ens i närheten. Vågade inte göra för många för då landar jag kanske på min fot som jag inte får belasta. Men magmusklerna är bara att bygga upp från noll. Och straddle var kaos. haha Sen var caterpillar lite jobbig. Klättra upp baklänges kändes läskigt för första gången, mitt knä går inte att lita på. Och slutligen min hud! Aj! Det var helt ovant för huden att gnuggas emot en hård metallstång. Bränmärken och blåmärken men gud vad det är värt det!! Så kul!! :D Lyckorus.

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2011-11-07 16:59:14

Åh vad härligt!!! Grattis grattis, nu kommer din utveckling gå spikrakt uppåt, det är jag säker på. Hoppas du haft en fin helg och att vi ses snart. Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild