Kropp och själ

leslita.blogg.se

Long hair...

Publicerad 2011-11-01 20:00:00 i Hårvård,



Det var inte det enklaste att ta kort på sitt hår i spegeln...
Så här långt är det i alla fall nu när det är nyduschat. Och jag har använt ricinoljan 2 gånger. Jag måste faktiskt säga att den är fruktansvärt jobbig att tvätta ur. Mitt hår har blivit så otroligt trasligt också nu för tiden. Jag vet inte om det är oljan, borsten, vädret eller att något jag gör men jag har alltid stora tovor i nacken och på bakhuvudet.

Vad kan man göra åt det?
mer balsam, mindre borstande, sidenörngott?

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2011-11-02 08:06:05

Testa (ekologiskt) kokosfett. Jag fick själv tips om det när jag var på hälsokost sist. Tydligen använder indiska kvinnor det för att göra håret mjukt. Jag har provat det som inpackning och tycker faktiskt det funkar.

Postat av: Linn

Publicerad 2011-11-02 14:23:10

Ditt hår är verkligan långt och lockigt! :)

Jobbigt att det har blivit trassligare.. hoppas du får fason på det! ^^

Postat av: Panki

Publicerad 2011-11-05 22:12:37

Jag har oxå kört Recinolje-kuren efter att ha läst om den på massa boggar. Jag tappade jättemycket hår efter jag fick barn så jag tyckte det lät jättebra.

Körde typ 2-3 veckor, sen tog oljan slut och jag har glömt köpa ny, men planen är väl att jag ska köpa ny och fortsätta.

Mitt hår har blivit riktigt risigt och det känns inte alls bra, har ingen aning om det är för att det är oljan, men lite "lustigt" att du upplever samma?

Jag har köpt Silica som ska va bra för hud hår och naglar, och så har jag bokat klipptid. Så får jag väl se om jag får ordning på det och så ska jag ge oljan en till chans.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild