Kropp och själ

leslita.blogg.se

Statistjobbet, ICA

Publicerad 2011-05-02 09:53:00 i Modell & Statistjobb,

Hej, jag var statist för en Ica reklam i fredags. Det var verkligen det roligaste statistjobbet hittills. Det var lite annorlunda upplaggt för att Ica Jerry ska känna sig bekväm. Så mycket kretsade runt honom, när han ville ha paus till exempel, alla gav honom så mycket stöd. Han gick runt i "affären" och vred på var enda sak för att det skulle vara rakt och i ordning hehe sen kom någon annan och stökade till när Ica Jerry inte såg det. Haha för i en riktig Ica affär så är ju inte allt perfekt prydligt. Hela Ica affären är ju fejk. Alla förpackningar är tomma och man får inte luta sig mot någon möbel eller så för då viker den sig, haha.

Men Ica gängen var störtsköna, de skrattade och skojade med varandra och oss. Jerry som egentligen heter Matts höll i några chokladkakor som skulle vara med i bild. Men så var de tvugna att byta dem på begäran för att "den andra var godare" smak på, haha.

Ica reklam statist
En av kamerautrusningarna stod på en rullande platta med en stol på. Som han körde runt på.

Ica reklam statist
Här fick jag stå i andra scenen och köpa dricka. I första scenen hade jag helt andra kläder, accesoarer och frisyr.

Ica reklam statist
Blir jag stämd för detta kortet nu? hehe
Reklamen kommer att sändas på tv4 en vecka innan mors dag! Jag påminner er :)

Gillar ni Ica reklamerna?
Jag tycker att de är riktigt roliga. Gå in på youtube om ni missat dem.

Kommentarer

Postat av: Clara

Publicerad 2011-05-02 12:05:02

vad kul det låter!

Postat av: Rebecca

Publicerad 2011-05-02 15:35:59

Gud vad spännande!

Postat av: Clara

Publicerad 2011-05-02 17:22:34

ja om någon månad eller så ryker hela håret! :)

tränar måndagar 18.30 nu :) du då?

Postat av: zenia

Publicerad 2011-05-03 11:13:44

Jätte roligt! Jag brukar vanligtvis bläddra förbi reklamen men nu tänker jag absolut titta :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild