Kropp och själ

leslita.blogg.se

*

Publicerad 2011-05-08 11:15:00 i Andlighet,

Magi och esoterism



Västerländsk esoterism. Magi och esoterism från renässans till nutid, 7.5 hp

"Inom religionshistorien har västerländsk esoterism vuxit fram som ett nytt forskningsfält och blivit
en uppmärksammad inriktning internationellt sett. Västerländsk esoterism spänner över områden som kabbala, alkemi, hemliga sällskap, frimureri, 1800-talets ockultism och samtidsfenomen som Wicca, New Age och satanism. Kursen syftar till att ge en historisk beskrivning av den västerländska esoterismen från renässansen till idag, samt att beskriva forskningen inom området."


Denna sommarkurs har jag blivit antagen till på Stockholms Universitet. Låter riktigt spännande, eller vad säger ni?

♥Länk: Stockholms Universitet,

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2011-05-08 14:13:33

Åh va kul! Det va inte samma som jag kom in på, min kurs hette "Myt, magi & Ockultism", men det är nog nått liknande :D

Kram

Postat av: Sara

Publicerad 2011-05-09 20:24:20

Ja det kom ju ett till program.

Men jag tyckte det var en flopp faktiskt.

Det går nog inte längre.

Postat av: Anneli

Publicerad 2011-05-13 15:56:35

Spännande Lesly!! Hoppas att du bloggar om det!! Jag ääälskar allt sånt där!! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild