Kropp och själ

leslita.blogg.se

Poledancing progress

Publicerad 2011-05-20 15:38:53 i Poledance,

I torsdags gick det jättebra på träningen. Jag klarade shouldermount på båda sidorna med lite fart. Gick bättre på högersida. Jag har försökt med shouldermout i flera veckor utan att komma någon vart.

Sen fick vi testa ett helt nytt trick. Kallad "inverted back hook". Meningen är att man bara ska hänga i knävecket men jag lutar rumpan emot stången till en början. Var som sagt första gången. På denna bilden var mina armar stadiga och bra.
Poledance Reversed backckouk
Medan på nästa bild hamnade jag för långt ner på stången och kunde inte sträcka på armarna  men benen blev fint böjda. Nästa gång ska både ben och armar vara bättre och så ska jag kolla upp.

Poledance Reversed backckouk

Sen fick vi också testa att göra swan från luften, vi har bara gjort den från golvet. Jag klarade, men det såg förfärlig ut eftersom att jag är så ovig i axlarna. Bilder på det kommer nästa gång om ni vill?

I dag ska jag på OP med R* och Z*. Det kommer att bli så kul :)

Kommentarer

Postat av: Sarah

Publicerad 2011-05-23 08:10:23

Krävs nog armmuskler till det där, eller är det mera benen man jobbar med i den positionen?

Postat av: VinterVild

Publicerad 2011-05-23 11:45:08

Den heter Brass monkey eller inverted back hook :) Men du gör den nästan perfekt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild