Kropp och själ

leslita.blogg.se

I.d Bare Minerals utvärdering

Publicerad 2011-01-16 09:00:00 i smink och hudvård,

Jag köpte som sagt ett startpaket av Bare minerals smink. Tänkte ge er lite feed back och förklara hur de används. Jag är väldigt nöjd. Man får mycket för pengarna och produkterna fungerar super bra. Det bästa är att huden inte känns förstörd som det kan göra efter en utekväll eller en hel dag med smink. Man känner sig ofräsch och sminket smälter ihop. Men med bare minerals så känner man sig inte ens sminkad. 

Id bare minerals smink

Hela paketet består av (från vänster till höger) concealer, foundation i 2 nyanser, rouge/solpuder, mineral veil. Och 3 penslar.

Alla sminkburkarna är i pulverform men smälter vid kontakt med huden. Man ska hälla av lite i locket, ta med borsten, skaka av överflödigt och arbeta in i huden med cirkulerande rörelser.

Jag kommer bara att kortfattat beskriva lite för att det kommer med en video och text instruktioner som är jätte bra om ni är sugna på att köpa paketet. Rekommenderas!

Steg 1 är concealer (bisque) med den lila penseln. Den är för att täcka blemmor, påsar under ögonen, finnar, rödhet, pigmentförändringar os.v duttas på området. Klickbara bilder.
I.d Bare Minerals

Steg 2 är foundation. Jag använder bara en av dem. Den som heter Fairly light. Foundation placeras över hela ansiktet. Om man vill kan man blanda de två foundationen eller om man har ojämn hud så kan man ha olika foundation-ton på olika områden i ansiktet.
I.d Bare Minerals foundation

*Här kan steg 1 förbättras igen på problemområden om man vill ha mer täckande smink.

Steg 3 är rouge. Använd den mindre borsten och sminket som heter warmth. Var väldigt sparsam med den! Placeras på kindben, panna och näsbenet enligt min åsikt. Vissa har den överallt för att få en fejk solbränna men som namnet lyder >fejk<.
Bare minerals warmth

Bilden på steg 2 hör till steg 4 också. Då är det mineral veil och samma stora borste. Det här steget är helt unikt. Man har det över hela ansiktet över alla "lager" smink. Det jämnar ut och ger dig en sån perfekt porslin hy. Kan även borstas på efter några timmar för att snygga till.

Det kan kännas som mycket smink och många steg men jag lovar det blir verkligen inte "sminkat look". Ser helt naturligt och vackert ut och det 100% minerals så det förstör inte huden. Man lär sig fort och efter bara någon gång så kan man sminka alla steg på 5 min. Lägg till lite maskara och du är klar att möta världen.

Vad använder ni för smink? Har ni funderat på att gå över till mineralsmink? Vem har testat I.d bare? Har du testat något annat märke du rekomenderar? Strax kommer bilder på resultatet...

Kommentarer

Postat av: Yasmine

Publicerad 2011-01-16 10:51:36

Sv: Räv björn och en liten gnutta hund kanske... Jättesöta är dom ju! :D

kram

Postat av: Anton Svensson

Publicerad 2011-01-16 10:54:39

en blogg om mode , träning och vardag , http://mrcarlanton.blogg.se

Postat av: Malin

Publicerad 2011-01-16 12:30:13

Hej! Allt bra! Jag använder inte smink över huvud taget... Men jag använder krämer och försöker att undvika dem med mineralolja. Det låter bra men ska inte vara bra för huden! Huden är ju vårt största utrensningsorgan, så jag tror att det är viktigt att vi tar väl hand om den!



Namasté,

Malin



www.gooddaysunshine.se

Postat av: Linnea

Publicerad 2011-08-08 11:39:30

Jag har IDs starkit och det är SUPER!! Aldrig älskat ett smink så. Köpte mitt på tradera. Mer än halva priset än på KICKS.. Antar att de köpt i USA eller något.. :) Så kolla där! Ca 500 kr.

Postat av: Jennie

Publicerad 2014-11-11 20:05:05

Tack för en bra och pedagogiskt förklaring!
Köpte mitt startkit idag, men fick ingen video. Blev lite fundersam i vilken ordning man skulle lägga sminket. Nu vet Jag :)

Svar: Åh vad bra, grattis. Jag skrev precis en utvärdering på Pur minerals igår som också är ett bra märke. Men testa Bare först och återkom gärna med resultat. Ett annat tips är att köpa egna borstar för ett ännu bättre resultat. De som kommer med i startkitet är inte så bra.
Lesly Valencia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild