Kropp och själ

leslita.blogg.se

Årsresumé 2010 (Del 1)

Publicerad 2011-01-03 10:00:00 i Vardag och nöje,

Januari

Spa dagarna
Hade Spa dagar öppet hus för anhöriga. Mina föräldrar såg Universitetet campus Grythyttan. Vi bjöd på behandlingar, avslappnings meditation, fika och bildspel. I Januari fick jag även Diplom för avklarad Kineisk termin året innan.

Aromaterapi kurs
Gick även två kurser i Örebro. Fick diplom i aromaterapi och hotstone.

Lausa
Lausa var på besök från Holland och jag hade svart hår och mammas kläning på mig :)

Februari

Fan Xiulan
Jag träffade den Kinesisk läkaren och grand master i Qi gong Fan Xiulan som kom till Sverige från Kina. Fick diplom som instruktör i Qi gong.
Mars
Bollträning
Mars var inte så händelserik, jag gick kursen kost och träningslära och fick lära mig hur man gymmar och äter rätt :) Det var kul. Skrev en uppsatts där jag skulle lägga upp ett "kom igång pass". Valde att lägga in bollträning.
April
Latin dance mix
Några av mina elever i Latin dance mix hade sin första uppvisning på "Dansens dag i Hällefors", så stolt var jag som lärare. Det var en dröm som slog in. Att lära en grupp dansa och de blev riktigt duktiga också!

Mallorca
Var i Mallorca på två jobbintervjuer. Det var inte tillräckligt för mig. Men det var en skön vecka och jag hann nästan med lite mer än bara jobbsökande på alla existerande spa hotell. Såg ett känt slott som syns i bakgrunden.
palma
Såg även katedralen i Palma



Maj månad, var jag på vårskrik festivalen i Hällefors. Min dansgrupp uppträdde igen.
Jag gick på vernisage, teater, åt god bufé och var på en fest under festivalen.

NA tidningen leslita
Blev inbjuden att uppträda på Folkhögskolans 10 års jubileum. Dansade samba och kom med i tidningen!


<-Seb & Dennis->
Hade avslutning med dansgruppen, grillfest. Introducerade "fanshop" för hela gänget som är öl med fanta. Det var tydligen jätte spänande. Och Yumi som var utbytessrudent från Japan fick smaka på grillade marsmallows för första gången. Blev även bättre kompis med Dennis som jag bara träffat någon gång. Den dagen bestämde jag mig för att flytta till Stockholm till Dennis lediga rum.


Efter att ha skickat flera CV så blev jag "kallad" på en intervju och åkte till Stockholm. Då var det andra gången i mitt liv som jag var i Sthlm och jag älskade det. Gatumusik, sol, folk och rörelse!


Jag var på Spa dagarna på Loka brunn. Det är som en mässa för alla spa terapeuter och massörer. Vi testade produkter, gick på föreläsning och besökte Lokas kurortsmuseum.

Hammarkulle festivalen
Jag åkte till Göteborg på Hammarkulle Karnivalen. Träffade alla mina kompisar som jag inte hadde sett på flera månader: Elisabeth, Emma, Yasmin, Sandra och Linnea :D under loppet av tre dagar. Fullspäckat schema. Det var jättekul på karnivalen, dans, musik och marknad. Dansade på gatorna och åt massa skräpmat. Chilenska piroger och bakelser med kolasmör. Mums! På lördagen var det utgång på Ay caramba och party all night long.

Sök gärna här på bloggen efter de orden som är fetmarkerade för att läsa mer om händelserna :)

Fortsättning följer...


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild