Kropp och själ

leslita.blogg.se

Grunder i Pendel magi

Publicerad 2009-09-14 17:23:15 i Andlighet,

Hur den används är beroende på vad du har för syfte med den. Om du vill ha en ja-nej fråga, om du vill hitta nått borttappat, om du vill se utslag på positiva eller negativa energier i nått?
Tex kan du pendla över en karta och fråga, var befinner sig denna person? (hitta) eller fråga kommer jag trivas om jag flyttar hit? (pos energier)



För att få ja och nej svar så får du först ta reda på vad som betyder vad. Säg högt, visa ditt svar för JA, och så pendlar den kanske lodrätt eller i en cirkel? Sedan frågar du vad pendelns svar på NEJ är och så ser man svaret i en annan rörelse.

Sen är det bara att ställa din fråga och då kommer den att svara med (redan uppklarat) JA eller NEJ.
Man kan även ta med kanske, jag vet inte os.v om pendeln gör många olika rörelser t.ex. Diagonalt.
Men det är alltså olika för varje person och pendel. Vanligast är att JA visas i snurra runt motsols och nej är lodrätt fram och tillbaka.

Min Ametist pendel brukar göra små snabba vibbrerande skakningar när den inte vet svaret. Tyder på obeslutsamhet att den står kvar och "hackar" på samma ställe. Det kan man ju tolka som i det verkliga livet.
När man inte kommer någonstans och beslutsångest.


Det kan vara lite knepigt i början, den kanske inte ger några utslag alls. Tålamod är bra. Nedan följer lite tips.

Tänk på att
* Slappna av
* Stödja armbågen emot bordet
* Hålla handleden rak
* Hålla pendeln emellan tumme och pekfinger
* Hålla pendeln med vänster hand
* Försöka att vara still!

Berätta gärna hur ni gör med eran pendel! Och fråga mig om det är nått ni undrar över?

Lycka till!

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2009-09-15 09:44:19

Intressant att du skriver om detta. Den person som hjälpt mig mycket på distans med att kolla spöken etc, han använder sig av just en pendel. Och karta. Han kan även kolla ens fysiska hälsa med hjälp av pendeln. Så jag köpte själv en pendel i våras, men jag har inte testat den så mycket. Känner att "pekare" mer är min grej :-)

Kram,

Eva

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-09-15 12:36:10

Hej :) Fin blogg du har. kolla gärna in min [email protected]

Postat av: Rosa

Publicerad 2012-03-05 18:17:33

Hej! Tack för en trevlig länk, blev glad att jag hittade den.

Jag har oxå börjat med Pendeln (även min man). Min är i bergkristall o makens i mässing/glas. Har fått tydliga JA o NEJ svar. Försökt få pendeln o tala om vem min ljusguide är, eller mina skyddsänglar, men har misslyckats. Vet inte vad jag gör för fel. Har även pendelkartor men får ändå inte fram namnet/namnen. Har du några bra tips?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild