Kropp och själ

leslita.blogg.se

Voodo Dockor

Publicerad 2009-11-16 20:45:11 i Häxkonst,

Alltså jag har alltid personligen själv tyckt att det verkar som något ondskefullt och accocierat det med svart magikonst. Vilket jag INTE syslar med. Men jag läste lite om voodo och hur det fungerar bara av ren nyfikenhet. för att kolla om någon påstår sig att det fungerar. Stick en nål i dockans arm som är en avbild på en verklig person och så kommer den personen att få en skada i sin arm... osv.

Voodoo handlar om att frigöra den inre kraft vi alla har för att uppnå framgång och lycka! Voodoo kommer från Afrika och har spridits därifrån till Haiti och karibien och växt till över en miljön olika utövare. Dem använder vodoo dockan för att uppnå både kortsiktiga och långsiktiga målsättningar.

Mami Wata är Voodons urmoder och omsorgsfulla beskyddare. Och nedanför några exempel på ritualer...


Jag vill bara påminna om att jag aldrig testat voodo och har lite svårt att tro på detta men jag tycker att det är intressant att läsa om allt sånt traditionellt inom olika kulturer och trosföreställningar...

Vad tror ni? Funkar det? Är det ond eller god kraft? Äger nån en docka? Har ni testat kanske?

Kommentarer

Postat av: cilla

Publicerad 2009-11-16 22:58:00

skulle vara kul att testa, jag har försökt göra en vettig förklaring till bullbaket. vet inte om jag lyckats. kramisar

Postat av: Susanne

Publicerad 2009-11-24 08:53:32

Jag har haft en voodoll som jag hade hängandes på träningsväskan... Tappade den tyvärr någonstans... Den skulle jue ge mer hälsa osv men jag märkte ingen skillnad före eller efter... :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild