Kropp och själ

leslita.blogg.se

Tarot samlings kort (Asiatiska)

Publicerad 2009-11-02 19:45:01 i Andlighet,


1. Universal Godness


2. Gentle wisdom (älvor)

3. China tarot


4. Asiatisk


5. Asiatisk Samurai


* Det är väldigt svårt att välja tarot kortlek. Här är några kortlekar som jag tyckte om. Nr 4 är spännande för dem förklarade den som en resa och ett möte emellan öst och väst. Kinesisk kultur som jag är mycket inne på just nu. Den var väldigt fin. Min favorit av dessa som jag hittade på Tarothuset är nr 3. Sedan har jag alltid vela ha en med älvor på som nr 2. Jag vet väldigt snabbt vilken kortlek som känns fel. För mig gäller följande.

*Den får inte vara för barnslig och gullig. Inte för dyster och ond.  Inte för ljusa, bleka färger. Jag gillar heller inte när kortleken är för klassiks, ser ut som man ska spela med dem. Och självklart ska den vara personligt tilltalande. Om jag inte är så mycket för t.e.x vikingar, änglar eller egyptisk tro så väljer man ju inte det heller.   

*Hur den ska vara: Färgerna ska vara starka och klara. Färgstark, fantasy, vacker, detaljrika bilder! inga "mesiga" enkla bilder. Varje kort ska var ett nytt konstverk. Behaglig att titta på. Och tydligt vilket kort den representerar. Jag ska inte behöva läsa för att förstå vilken svit eller klätt kort det rör sig om. Ger en känsla av osäkerhet...

*Något annat värt att tänka på är att den ska passa alla du spår också. Kanske inte ska vara för tjejig eller för erotisk om det inte passar sig med personen. 

Vilken av dessa tycker du var finast?
Har du någon tarotsamling? Vilken? Vet ni någon bra sida med tarotkort?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild