Kropp och själ

leslita.blogg.se

Tarot Läggning

Publicerad 2009-05-02 00:39:43 i Andlighet,

Idag bad jag min kompis komma över för att jag hade en viktig fråga till hennes tarot kort samling.
Hon är mer erfaren än mig så det var därför jag inte spåde mig själv. (om ni undrar) Jag hade ju såklart testat innan, men det är alltid bättre att någon utomstående person som inte delar mina känslor lägger korten.
Jag fick ett väldigt oväntat svar och det känns ändå ganska så bra. Jag blev lättad. Nu vet jag vad jag ska göra.

Jag gjorde även en chakra läsning på henne med korten. Enkel uppläggning om du vill lära dig! 
Lägg upp korten så här- I den ordningen nerifrån.



Vänd upp ett kort i taget och tolka det utifrån tarotsamlingens betydelsen.
Koppla sedan ihop det med sammanhängande chakra. Kort 1 = Chakra 1 os.v.
Börja med att vända upp 1 och sluta med kort nr 7. Utgå ifrån att 1 är rot och 7 är kron.
Vill du ha en genomgång på vad varje chakra står för så klicka HÄR.
Lycka till! Fråga mig om du har funderingar.

Har du blivit spådd eller läst av dina chakran på senaste tiden?

Kommentarer

Postat av: Josefine

Publicerad 2009-05-02 06:27:34

Så sant det. =)

Jag pluggar till lärare för förskola och förskoleklass. Har gått mer än halva tiden nu så det ska bli gott med sabbatsår till vintern.



Angående ditt inlägg och din fråga, var nog tre månader sedan jag blev spådd. Skulle inte vara fel att bli det snart igen men jag har också lite problem med att spå mig själv så det får vara ett tag. =)



Mvh Josefine

Postat av: lilalili

Publicerad 2009-05-02 07:58:03

Vilken underbart vacker och intressant blogg du har! Jag återkommer hit så fort jag har lite mer tid! Hoppas du får en underbar lördag! Kramis

Postat av: therese

Publicerad 2009-05-02 12:56:38

Sv: Tack, asså jag har kollat designadinblogg, men jag förstår inte riktigt för om man tar bort tex kategorier så försvinner ju länkarna :S ??

Postat av: Ninas modeblogg, utan mode

Publicerad 2009-05-02 14:06:46

Tyvärr ser jag inte likheterna mellan mig och Eric och barnet :P



Jag skulle vilja bli spådd men jag tycker det verkar läskigt.

Postat av: albana

Publicerad 2009-05-13 22:42:00

åh va kul & bli spådd:) har alltid vetat bli det. Bra blogg föresten;)

Postat av: Lesly

Publicerad 2009-05-14 12:37:02

SV: Albana. Hejsan ja det är väldigt rolig upplevelse men det gäller att våga öppna sig för den som håller i korten "sierskan". Tack vad kul att du gillar bloggen! Hoppas att du hittar tillbaka.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild