Kropp och själ

leslita.blogg.se

Pole dance

Publicerad 2009-03-09 18:31:49 i Dans & Annat,

Pole Dance
Nej det är inte att strippa jag menar utan DANSA fast runt en stång istället för med en partner!  Som work out träning. Väldigt "inne" nu i Usa. Och om man kollar på dessa bilder så ser det inte ut att vara så lätt.
Man måste vara smidig, vig, stark och ha bra kondis för att orka dansa en stund.
Och så får man lära sig dansa med riktigt höga klackar sen!

3241


Jag tycker iallafall att det ser jätte roligt ut och skulle gärna vilja lära mig dansa det. Akrobatiskt och sexigt.
Passar mig perfekt ;) haha bosta självförtroendet. Det gör nog pole dance rejält kan jag tänka mig.
Hade jag bott i Göteborg så hade jag lätt börjat utöva denna spänande tränings form. Ja helt seriöst! Och jag hade blivit grymt duktig på det kan jag lova. Kolla sajten Pole Dance Göteborg och deras blogg.



När jag satt och sökte på pole dance så kommer detta begreppet upp Burlesk.
Klubben Tip the velvet har Burlesk shower med pole dance. Lite mer "avklätt" Men det skulle vara intressant att se en sådan show. Dessutom måste man följa en dresscode för att komma in. Te.x  korsetter, hattar, kravatt, glamour, glitter, paljetter och plymer, svulstigt, dekadent, stilfullt! Alltså kan man Klä sig som en pinupa. Är inte det kul också =) 
Dock såg det inte ut att vara så många ungdommar i galleriet. Men men ....

En Burlesk shows nyckelord är Humor, glädjeflickor, Skojigt, lekfull, och sexigt samtidigt.
Vanligt att dessa kvinnor har Tattueringar och piercingar inom denna "kulturen".
Sök gärna på you tube på Pinup & Burlesque eller på Knicker kittens!  Får ju inte lägga ut "sånt" på bloggen.

Knicker kittens


En pinuppa var helt enkelt ett fotografi som man kunde "pin up" alltså "nåla upp" på väggen. Detta uttryck blev populärt under andra världskriget då många män hade kort på sina fruar med sig. Sedan fotograferades filmskådespelerskor. Och dessa PR-foto var då vanligtvis litet lättklädd så att hennes sexappeal accentuerades. 



Gynning
Carolina Gynning gör reklam för bikini märket Abecita.

Musik
Chicago All That Jazz Caterina Zeta jones
CHICAGO - CELL BLOCK TANGO 'HE HAD IT COMING' Kvinnofängelse nummret
Chicago Nowadays. Hot honey rag Slut scenen. Det roliga kommer i mitten av klippet
Christina Aguilera Candy man






Någon som tränar Pole Dance? Skulle du kunna tänka dig att testa på det som träningsform? Skulle du vilja se en Burlesk show? Skriv ner dina tankar =)

Kommentarer

Postat av: Cristian

Publicerad 2009-03-09 18:41:35

Ouh, vore grymt att se/kolla/gå på en karneval i Uppsala eller Sthlm. Min första liksom. Ska hålla ögonen öppna.



Kul att du gillar låtarna, har precis laddat upp en ny inspelning :-)



Jag bor i Stockholm. - Typ globen-området.

Vart bor du själv?



Kram!

Postat av: Jenna

Publicerad 2009-03-09 21:31:50

hehe okej, låter mysigt det :)

Postat av: Cristian

Publicerad 2009-03-09 22:20:30

Aha - så du är en chica from väst alltså :-) Där ser man. Har du en göteborgsdialekt också? Haha, Dom är alltid nice :-)



Jag har alltid bott i Stockholm, flyttade hit från Chile när jag var 2 månader så :-) Har inte så mycket att jämföra med :) Kul att du gillar den nya låtar.

Postat av: Emma

Publicerad 2009-03-09 22:59:17

Det är stress som är boven i dramat, dvs orsaken till min virrighet. Dock är jag född lite halvvirrig.. :) Haha, nej egentligen är jag inte alls sjuk, utan snarare lite småhypokondrisk. Man blir lätt det när man pluggar till sjuksyrra och läser om sjukdomar var o varann dag.

Ha en bra kväll!

Postat av: jonna

Publicerad 2009-03-09 23:03:51

sv: ja de är jätte irriterande, de kan ju sitta i flera år till min en kompis till mig tappade sin efter 2 månader!! så jag har ändå känt att jag haft lite tur men nu när den väl trillat av sörger jag, får väl se hur jag gör med den sen.



pole dance verkar as nice även fast jag inte är tjejen med kordination och ruggigt sexiga rörelser ;)

Postat av: Maja.

Publicerad 2009-03-10 19:48:56

Har också kikat lite på det där med att träna med stång, faan vad avancerat det ser ut, jag som är stel som en pinne:S

Postat av: MissMagicGirl

Publicerad 2009-03-13 13:46:38

Låter kul men svårt med poledance.

Men skulle vara kul att testa.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild