Kropp och själ

leslita.blogg.se

Elva minuter

Publicerad 2009-06-30 18:10:56 i Citat,


Om jag idag tvingades berätta om mitt liv för någon skulle jag göra det på ett sätt så man kunnde tro att jag var en självständig, modig och lycklig kvinna.
Långt härifrån: Jag är förbjuden att nämna det enda ord som är mycket viktigare än det elva minuterna- Kärlek.
I hela mitt liv har jag sett kärleken som något slags frivilligt slaveri.
Det är fel: Friheten finns bara när kärleken finns, Den som ger sig hän, den som känner sig fri, älskar fullt ut.
Och den som älskar fullt ut känner sig fri.
Därför har ingenting någon betydelse, trots allt jag kan uppleva, göra och upptäcka.

Jag hoppas att den här tiden går fort så att jag kan börja söka efter mig själv igen- och finna min spegelbild i en man som förstår mig och som inte får mig att lida.
Idag är jag övertygad om att ingen förlorar någon, för ingen äger någon.
Detta är den verkliga upplevelsen av frihet: att ha det allra viktigaste i världen utan att äga det.

Ur boken: Elva minuter -Paulo Coelho-

Kommentarer

Postat av: camilo

Publicerad 2009-06-30 18:35:24

hej verkar vara en god bok att läsa under en ek :)

Postat av: Eva

Publicerad 2009-06-30 19:17:57

Har hört flera som läst hans böcker och tycker de är bra, men själv har jag inte kommit dit än. Kanske kan vara ett tips till semestern, när man sitter på färjan mot Visby...

Postat av: LUHLUUS FOTOBLOGG

Publicerad 2009-06-30 20:18:24

haha, tro mej det var det. =) ååh jag är så sugen på att börja dansa igen!

Postat av: Eva - igen!

Publicerad 2009-07-06 10:04:32

Kikar bara in och lämnar en liten hälsning och önskar dig varma sköna dagar:-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild