Kropp och själ

leslita.blogg.se

Böcker och läsning

Publicerad 2009-02-25 18:04:06 i Sett,läst,hört,

Idag hade jag ett glatt paket i posten. Mina böcker som jag beställt. Köppt på auktion.
Jag har inte berättat om mitt stora bok intresse men det hade nog dem flesta redan listat ut =)
Tarot-själens spegel av Gerd Ziegler (Tillhör Thot tarot korts samlingen) som jag har.
Kristall nyckeln av Jette Holm (om stenar och ristallers betydelse och verkan inom healing)
Så nu kan jag fördjupa mg ännu mer i spådomens värld!

Tarot-själens spegel & Kristall nyckeln

Andra böcker som jag har inom Hälsa och spirituella ämnen. 
samling

Kort beskrivning.

* Sömn boken - Apotekets för mina sömnproblem, man räknar ut och skriver in sin sömn effektivitet.
* Lila pendelboken - mest för nybörjare 
*Dröm lexikon- Tony crisp- slå upp och kolla dess betydelse.
*Sri. Denna boken fick jag när jag donerade till en hjälporganisation i indien som tack. På engelska om mantran. 
*Tai chi tränings Dvd och handbok
*Spa hemma, energi balans och harmoni. Allt från yoga, utrensnings kurer, recept, ansiktsbehandlingar till terapier.
*Enkla sätt att lindra smärta- denna snodde jag av pappa, haft den så länge jag kan minnas.
*Från Akupunktur till Shamanism- Min  Bibel. haha. Innnehåller ALLT inom alternativ medicin och nogrant förklarat hur det går till,  vad det hjälper till, vad personen bör ha för utbildning och när man ska söka hjälp. Kommer säger att skriva lite om den igen,
*Lisens Örtspa 
*Alla tiders Huskurer- ont i magen? tandvärk eller somnproblem? hur gjorde dem förr och vad finns för allternativ till tabletter idag?
*Plugga smart och lär dig mer- studie handbok. väldigt bra om man följer den, Jag lärde mig fördubbla min läshastighet på en vecka och jag har alltid läst extremt sakta.
*Prestera Avspänt  och tillhörande avslappnings musik skiva. Mentalt förbereda sig inför något.   

Jag har inte skrivit ut alla författar namn men Vill ni veta mer så fråga gärna!
Har ni läst någon av dem eller tycker att någon verkar intressant?

Kommentarer

Postat av: Jeanette Karlsson

Publicerad 2009-02-25 19:11:44

Åh, en bokälskare. Då är vi två! Jag älskar böcker jag med, önskar bara att jag hade tiden att läsa mer, dock inte något jag har nu. Bra att du köper böcker på auktion, miljövänligt liksom!



Ja, dom flesta alternativ stämmer in på mig. Jag skulle vilja bli barnpsykolog, få se vad som händer!

Postat av: MissMagicGirl

Publicerad 2009-02-27 13:51:43

Vilket härligt bibliotek du har!

Din tarotbok ser för övrigt ut precis som den jag har.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild