Kropp och själ

leslita.blogg.se

"Mineralsmink"

Publicerad 2009-08-30 12:47:30 i smink och hudvård,

Jag av alla borde redan ha koll på det, men måste erkänna att jag inte har det.
Jag har blivit sminkad av så många proffesionella make-up artister så då har jag alltid köpt det istället, som dem använt på mig. Ja till exempel Make up store och sådana märken som man sett fint resultat på.
Men det är självklart dem är ju utbildade att sminka bra och fotografierna är ju inte så nära verkligheten.

Men nu vill jag faktiskt ha Mineralsmink med Naturliga ingredienser! Jag använder alltid naturliga produkter annars, så varför ska man förstöra det fina underlaget genom att kleta på kemikalier. Jag har ju så kännslig hud också, får allergiska reaktioner väldigt lätt. Så hjälp mig nu, kom men alla ideér angående mineralsmink!
Märken? Om det har funkat bra? Vart det finns att köpa? Hemsida eller affär?
ÄR Apotekets märken nått att ha? Typ aco?

Det enda jag hittade är http://www.clinique.se/ Någon som har testat?

Önskelista:
*Rouge [Bruna nyanser]
*Puder [Hudfärgad]
*Läppstift/glans [Aprikos färg]
*Kajalpenna [Vanilj färgad]
*Ansikterengöring [Som får bort mascara]

Jättetacksam för svar på frågorna över bilden!

Kommentarer

Postat av: SuperTv-CreW!

Publicerad 2009-08-30 13:49:02

Sv; man tackar! :)

Postat av: Saraicg

Publicerad 2009-08-30 14:20:01

Max factors ska vara bra har jag hört och det finns ju lite överallt sen så är ju såklart mineral makeup, eller vad nu märket heter kanske det klart bästa. De jag känner som testat det har tyckt det varit kanon bra... särskilt de som kanske haft lite problem-hy säger att de dämpat utslagen och de reagerar inte på samma sätt som de gör mot vanligt smik, foundations och sådant :) Lycka till ;)

Postat av: Saraicg

Publicerad 2009-08-30 16:06:34

Maxfactor har en speciell linje som består av mineral smink :)

Postat av: Marjo

Publicerad 2009-08-31 15:50:18

Hej!

Prova denna: www.tikei.se

Finns provförpackningar att beställa så man blir inte fattig även om de inte skulle passa. Lycka till!

(Har själv bara provat men verkar lovande...)

Postat av: Pappa

Publicerad 2009-08-31 18:48:04

Hola, min arbetskamrat säljer detta märket.

http://www.everydayminerals.com/

Läs medelandet på facebook.

Postat av: Sandra

Publicerad 2009-09-08 17:25:02

Jag använder mineralsmink och har provat lite olika. Det viktigaste när du väljer mineralsminket är att först och främst se till att det INTE innehåller bismuth (vismut på svenska). Det är visserligen ett naturligt ämne, dessvärre en tungmetall. Den kan ge allt från finnar till utslag och irritationer. Alltså inte att rekommendera. (Exempel på märken som innehåller bismuth är make up store's mineralsmink, i.d, isadora etc.) Det finns väldigt få märken som inte innehåller det, men om du kollar runt finns finns det ett och annan som inte innehåller det (bland andra pure minerals som jag själv använder)



Bortsett från bismuthen så har jag använt Isadoras mineralsmink vilket har varit väldigt bra. Så det beror lite på hur petig man är med 'renheten' i sminket. Jag skulle inte rekommendera acos prodkter, you know why.... massa dolda kemikalier etc.



Det foundationpudret jag använder är VÄLDIGT täckande så man behöver knappt ta något alls, vilket gör att det håller väldigt bra. Det kostar dock nästan 400 kronor, men det är det värt!!!



Hur som helst så kan jag köpa med mig upp om jag kommer och hälsar på någon gång, om det skulle vara så :)



Sköt om dig tjejen!!



Kram sandra



Postat av: Sandra

Publicerad 2009-09-09 12:01:06

Okej, vad roligt. De går bara bra här med =)

En annan sak som slog mig nu är, håller du fortfarande på med den där no'poo grejen? Jag tänkte nämligen prova själv. Får se hur det funkar. Du kanske har några bra balsam att rekommendera eller så? Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild