Kropp och själ

leslita.blogg.se

Min Alternativa Skötsel av lockigt hår...

Publicerad 2008-10-01 22:01:31 i Hårvård,


Del 2 för er som inte hänger med använder jag inga skadliga ämnen för håret eller hårbotten.
Sidan lockig.se är min inspiration.

Mina vanor ser ut så här just nu:

  1. Hårtyp 3B
  2. No poo sedan nov 07 =)
  3. Godkänd Balsam som fungerar på mig är Naturelle Persika, Naturelle honung,
  4. Hemgjorda inpackningar gör jag av Mandelolja, Jojobaojla och honung. Sköljer håret med äpelcider vinäger.
  5. Toppade håret ca 4 cm 29 september
  6. Färgade aja baja jag vet men det var ojämt. Röd/violett i slutet av sept
  7. Övrigt letar fortfarande efter en mjällkur som fungerar till torr hårbotten. (Bra att börja innan kylan hinner ikapp och torkar ur min hårbotten som jag är medveten om brukar hända mig så här års)
sommaren 07


I sommras hade jag bra kontroll över frisset med hjälp av Sheasmör. Skyddar också mot solen. 
EXPRIMENT hemgjord inpackning: Jag ska testa kokosmjölk och kakao kuren för återfuktande...

Återkommer med resultat... 

lockig.se för dig som vågar vägra rakt hår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild