Kropp och själ

leslita.blogg.se

Mitt träningsschema framöver

Publicerad 2014-02-06 12:15:00 i Dans & Annat,

Hejsan nu har jag fått ordning på vilka dagar jag ska gymma och vilka dagar jag ska gå på pass för att få det att fungera. Jag har hittills tränat 4 gånger i veckan men olika pass varje vecka, det har blivit så att jag går på vad jag känner för. Ändring på det! Planering är superviktigt för att hålla motivationen uppe och inte skippa en träning eller tänka att "jag tar det imorgon istället". 
 
 
 
MÅNDAG Gym
TISDAG Yoga
ONSDAG Zumba
TORSDAG Gym
FREDAG Zumba
LÖRDAG Gym
SÖNDAG -
 
 
När det står Gym så är det på morgonen som gäller, en timma + lång stretchning efteråt på  ca 45 min. Yoga och Zumba är kvällspass på vardera pass en timme och stretch ingår i passen. All träning kommer att vara på sportlife enbart.Söndag vilodag. Jag har blivit tvungen att välja bort bodybalance helt och hållet eftersom, ja ni ser varför. Fullt! Och så valde jag zumba istället då det är mer konditionskrävande. Yoga finns bara en gång i vecka och det tycker jag väldigt mycket om så det ska jag fortsätta med. Vad också en av anledningarna till att jag inte ville börja i salsa kursen som låg på tisdagar. Om min plan med det här inte håller så kommer jag att prioritera gym och välja bort ett zumba pass istället. 
 
Vad tror ni om det här schemat? Hur är din träning upplagd?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild