Kropp och själ

leslita.blogg.se

Ombre effekt med lila/violett

Publicerad 2013-04-13 12:54:35 i Hårvård,

Hej på er, detta kan bli ett långt inlägg. Jag ska förklara hur jag färgade håret, vad min plan var och hur det blev.
 
Mitt hår innan:
Jag färgade håret rödbrunt i sommras med henna. Nu var det mest bara brunt. 
Svart utväxt (fastän min naturliga hårfärg är brun så har jag väll förstört det för all evighet och framtid)
Håret har varit i flätor över natten för att underlätta färgappliceringen. 
 
Min plan:
Ombre effekt som går från mörkt till ljusare. 
Jag ville behålla min svarta utväxt som skulle övergå till en lila / violett nyans och slutligen ville jag att topparna skulle vara mer intensivt lila i en lite ljusare nyans. 
 
Processen:
Jag blekte först topparna i ca 45min med Ombre Loral Paris
Det blev orange, hemskt fult. Jag väntade länge för att jag ville få det blondare men den blekningen jag valde är mild och skonsam så blont blev det inte...
 
Sedan lade jag i Loreal Paris Feria nr 4.26 i nästa hela håret, allt förutom utväxten. 2 förpackningar.
Den ser mycket mer lila ut i verkligheten, på bilden här ser den mörk ut.
 
Resultatet:
Jag tyckte först att hela håret blev mest bara mörkt och var lite besviken men efter att jag tvättat ur det en gång
och kollade i solljuset så blev det en riktigt snygg nyans. Jag passar ju ändå i mörkt hår. Dock ville jag att topparna skulle bli ännu mer lila så att man såg ombre effekten mer.
 


Slutsats
Nu har det gått några veckor och färgen har gått ur väldigt mycket.Hade det funnits en annan violett/lila nyans i ett annat märke? så hade jag gärna velat testa den nu för att se om den håller längre och/eller ger en starkare färg. Om ni vet någon violett i ett annat märke vore jag jätte tacksam om ni postade det här, och berättade var det finns? Annars tror jag att jag fortsätter med den här ett tag till, det kan vara en sådan nyans som blir snyggare ju fler gånger man färgar och ju mer håret suger in färgen. 
 
 
Vad tycker ni? Kom gärna med tips och åsikter. 
 

Kommentarer

Postat av: Art By Tina - Konst & Fashion

Publicerad 2013-04-14 20:37:03

Lila är vrålsnyggt! Jag gillar färg-maskerna från Revlon, finns i riktigt snygg lila och håller flera tvättar utan att skada håret det minsta. Bra tycker jag.

Svar: Jaha vad bra! Jag visste att de fanns i rött men inte i lila, ska definitivt kolla upp det =) TACK
Leslita

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild