Kropp och själ

leslita.blogg.se

Tenta- Cellens Värld

Publicerad 2012-03-26 14:57:00 i Vardag och nöje,

I dag hadde jag tenta i kursen cellens värld. Men andra ord är det Cellbiologi. Skulle inte jag bli journalist undrar ni nu. Jodå men påminner er om att jag har mitt inriktningsår med Naturvetenskap. Så jag ska bli vetenskapsjournalist kan skriva om hälsa, medicinsk forskning, biologi, miljö o.s.v.

http://images.tutorvista.com/content/feed/tvcs/cell.gif
Lånad bild klicka på den för länk till källan.


Denna bilden är det enklaste, ger en översik. Sen ska man kunna vad som händer i alla delarna, cellers metabolism, genetik, växtcellen och fotosyntes, proteiner, kolhydrater, fett och enzymer m.m Tentan gick bra tror jag. Blandade ihop en sak som jag kom på efteråt, lite onödigt och så blev jag lite stressad när tiden började ta slut så jag svara lite halvkasst på de sista två frågorna...


Om

Min profilbild