Kropp och själ

leslita.blogg.se

Tips för att somna lättare

Publicerad 2012-01-19 16:00:00 i Hälsonytt,

Hej alla fina läsare, jag berättade om mina sömnproblem och fick bra respons. Så jag vill bara tacka er och göra en sammanställning av alla bra tips jag fick.


  1. Rodepsin - homeopatiska tabletter med valeriana
  2. Gör processer, dv.s aktivt välja tankar
  3. Stressa inte upp dig utan gå istället upp och gör något annat
  4. Spikmatta
  5. Drick "god-natt" örtte
  6. Drick varm mjölk
  7. Läs en bok
  8. Lyssna på ljudbok
  9. Sov åt andra hållet på sängen
  10. Släck ner allt ordentligt

 

Det är bra tips, jag har hunnit testa några, till exempel nr tre, gick upp en stund värmde mjölk och tänkte bra tankar. Det funkade! Sen testade jag ljudbok som inte var min grej. Jag blev inte sömnig, blev bara uppspelt på att höra vad som händer i boken. hehe Ska testa en annan ljudbok med LOA, mental träning, guidad meditation och liknande.

Tack igen/ with love Leslita


♥Fler inlägg om sömn: Sömnskola, Sömnproblem (där jag fick tipsen),

Kommentarer

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2012-01-20 10:22:37

"Sova på andra hållet på sängen" funkar haha en gång vaknade jag så utan att ha vridit mej om medvetet. Blev rätt förvånad:p

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild