Kropp och själ

leslita.blogg.se

Hemgjord Deo

Publicerad 2012-01-31 20:00:00 i DIY produkter,

Vi var 5 stycken som gjorde medicintentan och 1 person fick godkänt. Jag var inte den personen. Så i dag har jag varit lite deppig. Låter ju konstigt att så många ska få underkänt. Men i detta inlägget tänkte utvärdera lite deodoranter som jag har testat.

HEMGJORD DEO:
Hittade tipset om det på Expeditiongrön.se
Receptet är att smälta 1 msk kokosolja, 1 msk bikarbonat, 1 msk potatismjöl/majsstärkelse. Jag hade inte det sistnämnda så jag blandade bara ihop de två första ingredienserna. Som alltså är på bilden här nedanför.

kokossmör deodorant
Det här är det bästa jag testat hittills. Den får 4 £eslita poäng ££££/av 5.

Lush deo
LUSH naturliga Deodorant. Funkade inte för mig, krånglif att applicera då man behöver fukta den och stryka över och sen tvätta händerna. För många moment. Den får 1 £eslita poäng £/av 5.

SASCO aloe vera deodorant. Suger! Tyckte inte om doft, den torkade inte och hade inget antitranspirant. Noll £eslita poäng.

Alla utvärderingar är mina egna åsikter och stämmer förstås inte in på alla så ni får testa er fram. Men jag rekomenderar att göra egen hemgjord deo med (ekologisk) kokosolja. I morgon kommer en utvärdering på en hårinpackning. Vilken deo använder ni? Har ni testat kokosolja?


Kommentarer

Postat av: Becca

Publicerad 2012-01-31 22:32:18

Kokosolja har jag aldrig testat... Jag använder Thai Kristall Spray Deo. Har haft den i över ett år nu och den funkar bra för mig!

Postat av: Becca

Publicerad 2012-01-31 22:40:43

sv: vad fina svar du skriver! Dermanord har jag velat testa sedan utbildningen för 2 år sedan men jag har inte riktigt kommit till den punkten än. Kanske ska man testa en lotion eller body butter när allt jag har hemma är slut? Vad använder du för produkter från Dermanord? Eller vad använder du för hudvårdsproduktet över huvudtaget? Lakshmiprodukter fick vi genom utbildningen, har inte köpt något efter det. Det var priset som avgjorde tyvärr.



Ha en fin kväll Leslita!

Postat av: Jenny

Publicerad 2012-02-01 11:39:09

Grym sida! Tack för tipset! :D

KRAM!

Postat av: emma

Publicerad 2012-02-01 14:02:38

bra tips och söt blogg :D ha en bra dag!

Postat av: Anneli

Publicerad 2012-02-06 14:12:15

Jag har också gjort egen deo - ungefär som din!! Den blev jättebra, men jag fick inte till doften riktigt...! Jag hade lite aromaolja i, men hade inte de dofter jag egentligen ville ha så det blev som det blev!! Men huvudsaken att den funkar - och det gör den!! Väldigt bra till och med!! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild